Det är inga förändringar sen 2010ans modell. Enda som ändrats är färgen.
Vidamic: Förändringarna jag kan rekommendera är Mesh-Kit för att täta hålen på sidokåperna och de 2 hålen bredvid framljuset för att de inte ska komma in så mycket snö på remmen om man burkar och leker i puder.
Samt att en OFT Relocator, ändrar styrstångens vinkel till mer traditionellt samt att skotern svänger mycket snävare med OFT Relocatorn.
Sen skulle jag rekommendera en nerdrevning för den är på tok för högt drevad. *Jag föredrar en MTN maskin som har mer ork i puder än att kan gå 150+KM/h samt att remmarna håller bättre.*
Mesh kittet köpte jag för ca 850kr och är en Yamaha Usa orginal tillbehör och det kittet tätar de nämda hålen och finns hos NTC data i Arvidsjaur.
OFT Relocatorn kostar 1995kr på NTC data
Nerdrevningen tror jag kostade 2400kr (2000kr för kedjan, 400kr för drevet), måste nämligen byta till en kortare kedja vid nerdrevning.
Hoppas det hjälpte lite!
Det var delvis de punkterna jag själv blev rura på när jag körde den 2dagar i Åkersjön.
Remproblemet upplevde jag aldrig trots puderåkning i meterlös snö.
Styret är ett stort problem när man åker offpist speciellt när man burkar hoppar och leker, jag fick styret i magen flera ggr.
Sen orken uppför en brant där det är trångt, en pudermaskin skall vara stark och alltid ha svar på gasen.
Dynan upplevde jag som för mjuk och kände ofta plasten under den mot svanskotan.
Skotern är lång som ett monster men konstigt nog så känns det inte alls efter leden.
//Jonny.