Ja ska bli spännande! Har du gjort nått åt dina fotsteg? funderar själv på att sätta sågen i dem, betterboards kanske vet inte än...Har slängt på likandan matta på min + att jag dreva ner två kugg och ser med spänning och stor förväntan fram emot snön
Nej jag har funderat på betterboards men det är förmodligen sista (3:e)säsongen på denna maskin så den får nog va som den är men man vet ju aldrigJa ska bli spännande! Har du gjort nått åt dina fotsteg? funderar själv på att sätta sågen i dem, betterboards kanske vet inte än...
Det tycker jag inte, men drevningen kan man diskutera. En skoter som är byggd för att gå i snö behöver inte toppa 150+km i timmen.i en mtx 163 så måste man väl nästan ha turbo för att den ska orka med puder körning ? iaf om man ska uppför ! nytromotorn har ju inte mycket toppeffekt
Den där ser grym ut, kollade på skidorna på .com och .ca sidorna. Synd att alla roliga tillbehör finns på den sidan...
Precis min erfarenhet, kan ju ifs bero på att man inte är någon "lätt viktare" men är helt övertygad att man fixar detta problem med en nerdrevning.[/QUOTE]Motorn har ork öven när det blir motlut, men när man måste släppa på gasen för att sedan trycka fullt så orkar den inte riktigt enligt mig.
Precis min erfarenhet, kan ju ifs bero på att man inte är någon "lätt viktare" men är helt övertygad att man fixar detta problem med en nerdrevning.
Vilket artikelnummer på drevet som du satte dit?Jag har drevat ner min 2kugg, till 19 alltså. Men har inte haft möjlighet att testa på snö än.
8FA-17682-90 heter drevet. Ska dona lite med skotern i helgen så då kan de bli ett par bilder =)Vilket artikelnummer på drevet som du satte dit?
Extra hjul i boggeyn för att motverka slidsnötning, vilka har ni använt där?
Gärna lite bilder på era MTXer och "doddningar" tack
Var du tvungen att byta kedjan med, artnr?8FA-17682-90 heter drevet. Ska dona lite med skotern i helgen så då kan de bli ett par bilder =)
Nej kedjebyte är inte nödvändigt.Var du tvungen att byta kedjan med, artnr?
Skoj med lite bilder.
Stämmer bra, xtx har 21-39 stdKänner jag måste flika in. Nytro xtx har inte samma drevning std som nytro mtx. Mtx har 22-40 std(-08-09) 20-40 på -10&11, xtx har 21-39(om jag inte missminns mig).