ski-doo rev 800 2003 hjälp

Mojje321

Aktiv medlem
3 feb 2009
98
1
6
vuollerim
Tjo har lite funderingar på matta till rev 800 2003 eller som sagt 2003 rev chassi går det att pilla in en 44 mm matta eller måste man modda för att man ska kunna slänga in den ? Mvh Martin

Mojje321

Aktiv medlem
3 feb 2009
98
1
6
vuollerim
Fan vad nice men ehm vet du eller ni från forumet vars man kan köpa färdi tillverkad ''beaver tail delete kitt'' mvh ! kommer bilder när matt bytet och sånt små fix sen !

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Non-slip är att rekommendera, du måste ha en sån jävla mattspänning för att det inte ska kugga, vet själv av egna erfarenheter..

Har för mig att det finns färdigt kitt nånstans men lättaste är ju om du är lite händig av dig och kan bocka till en egen tunnel-bit

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Är det en brp ? Köp inte ! enligt mig, kammarna är väldigt mjuka på dem o går av lätt.. många brp 44er jag sett är de bara slamser av

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Skulle verkligen rekommendera dig att samtidigt förlänga din maskin till 345 cm :)
Finns ju billiga 44or på Stenmarks sen trillar det ju in nån på blocket då och då.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
ska ge dig ett tipps, köp INTE 44or utan att sett dom, har försökt köpt några st men kollat på den innan jag tänkte hämta ut den, bara skrot mot vAD som utlovas

Mojje321

Aktiv medlem
3 feb 2009
98
1
6
vuollerim
det är ju så att jag har inte så mycket pengar att röra med just nu jag valde den mattan för att den var först och främst billig

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Kolla på mina bilder samt min pixbox så ser du att jag har bäver bakdelen orginal men har bytt ut den =)

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
det är ju så att jag har inte så mycket pengar att röra med just nu jag valde den mattan för att den var först och främst billig
har själv kört med brp matta.dock inte den som du länkade till utan en annan som passade min xp.

brps "racemattor" har bra grepp så ini satan.går att köra på rullen efter hårdpackat spår.
detta just pga att kammarna är jävuskt hårda. och därmed så går dom lätt av. jämfört med en matta med mjuka kammar så kan ju kammarna vika sig istället för att gå av om man kör på tex en stubbe.

hårdheten anges i ett mått som heter "shore"
har för mig att racingmattorna ligger runt 80 å en "vanlig" runt 60.

men jag tycker att mattorna är skitbra och tror inte du kommer ånga dig om du köper en.
det är ju inte så att varenda kamm flyger av efter 10 mil.

körde en vinter med min nya rs matta och mycket våld med typ bottenkörning ,stenar,stubbar osv.
tror det försvann 6-7 kammar på den vintern.och jag är INTE försiktig med grejjerna.

Mojje321

Aktiv medlem
3 feb 2009
98
1
6
vuollerim
Okej låter bra om att mattan greppar jag funderar ändå på att sälja den efter denna sesong för köpa en längre maskin. Ingen som vet vars man kan köpa färdiga kitt som tar bort bäver läppen

stette

Välkänd medlem
11 aug 2009
182
0
6
Skellefteå
Nja shore 80 funkar jätte bra.. e nog 90 som e race eller ? och den mattan som du länka till har ju detta : Kommentar: Internaldrift endast på yttre drivkuddar.

Jag körde 44:as BC matta på både Rev 800:an och IQ RR:en funkade fint.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
jag vill påstå att 80 i shore är väldigt hårt.visst 90 är hårdare men en mountainmatta eller typ en "vanlig" matta brukar ha 60.

stämmer att han MÅSTE ha noslip drivhjul för den mattan.samt kanske även mindre drivhjul.

revvarna har väl 10kuggars drivhjul standard om jag inte missminner mig.
9 kuggs noslip vore ju perfekt i så fall.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Är väl bara hålla koll på blocket eller om nått företag har nån "drive" satt säga..
Men som sagt ett tips köp inget osett :)