Articcat M8 153" sno-pro 2011 ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

Jag undrar om det är någon här på forumet som har denna skoter lr en av äldre årsmodell ? Vad tycker ni om denna maskin ? Har den några nackdelar som man bör tänka på typ rem slitage ,motor krångel osv ?

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Så vitt ja vet. Bra motor! inget problem med remmar. Bra matta. Lätthanterligt chassie. Höj o sänkbart styre.

Jag vill ha en!

Någon som äger en får berätta det dåliga? =)

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Är väldigt sugen på en likadan. Jag har forkat lite och har inte hittat några typfel ännu. Verkar vara en kanonmaskin. Designen är kanske lite föråldrad men det skiter jag i. Det blir ändå bara ett fåtal kompisar som kommer att titta på den.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Hm.. funderar på antingen snopro lr hcr ! vilken ska man välja ? hcr'n har ju hårdare matta så den funkar väl något bättre efter led ? men den har ju inte foxfloat dämpare som jag vill ha :)såatt man slipper köpa olika fjädrar och att dom är lätta att ljustera + lägre vikt..

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Har forskat mycket in för denna säsong för att jag nu äntligen skall köpa en lössnömaskin. Anledningen till att jag inte köpt en tidigare är för att fjädringen inte klarar hård ledkörning. Men nu kan man inte klaga på fjädring spana in nya SKI-DOO SUMMIT FREERIDE 800 E-TEC. Har polare som kör både arctic,yamaha,polaris och ski-doo lössnömaskiner och den enda som förra året var nöjd med fjädringen var Polaris Assault, men mycket strul med motorn istället så för mig var valet ganska enkelt "Summit Freeride". Bra fjädring och grym motor, bromsad av mulle på M-performance 164,3 hk. Dessutom är den ju snygg som få.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
viket evigt prat om att skidoo har remproblem på alla trådar har aldrig åkt mindre än 200mil på samma rem och jag har ägt 3st... om så är fallet för andra så kan man ju fundera "ny skoter 120-150000kr" en rem kostar.......... känns inte som en stor kostnad i sammanhanget...

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
viket evigt prat om att skidoo har remproblem på alla trådar har aldrig åkt mindre än 200mil på samma rem och jag har ägt 3st... om så är fallet för andra så kan man ju fundera "ny skoter 120-150000kr" en rem kostar.......... känns inte som en stor kostnad i sammanhanget...
Kostnaden är inte allt. Köper man en skoter för 120-150" så ska den fungera.
Dessutom är Tnt en klen och kort 600 som naturligtvis inte tar lika mycket remmar som en lång 800.
För övrigt kommer du med helt orelevant Ski-doo dravel i en tråd om Arctic M8.
Lycka till med din nya Ski-doo!

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
som jag skrev har jag haft 3 st även renegade 800... men som sagt jag skrev ju inte till dig... märkesrival... moget...
Du skrev ett helt irrelevant inlägg till ingen alls i en tråd om Arctic M8 angående ett helt annat märke.
Du tycker uppenbarligen att Ski-doo är bättre, fine. Varför komma dragandes med sån´t i den här tråden?
märkesrival... moget... på dig själv du.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Hur klen är boogin på dessa maskiner ? klarar dum att köra på en bubblig led i mer än snigelfart lr rasar den direkt då ? Nu menar jag inte att jag ska hoppa flera meter lr så hehe utan bara drapå lite efter leden såatt man inte blir efter påväg till nån öppen lägda lr fjälltopp.