Jag har kört bägge maskinerna i lika före.
Hcr:
Motorn går som en dröm och brummar fint under huven.
Styret är skönt och jag gillar att det är ställbart, men skidorna är TOTALT världelösa!! Bär inget i snön och styr inte modd.
Chassiet är härligt fast daterat, bryr mig inte att bäst före datumet gått ut för dom är sköna.
Nya dynan är riktigt skön, men Ooo så ful..
Boggien går fint i lössnö fast jag blev inte imponerad efter led, gav inget större förtroende.
Framvagnen stod emot riktigt bra efter led och i riktiga hopp, men var otroligt bångstyrig vid friåkning.
Mattan bettade fint i alla fören!
Assault RMK:
Motorn gick riktigt fint och kändes stark, men inte samma riv på toppen som AC 800.
Styret fanns inget att klaga på, styvt och stadigt. Skidorna, underbara! Bra styrning på led och fint flyt i snön.
Chassiet var otroligt styvt! Svarar på minsta rörelse man gör på fotstegen, MYCKET lättkört!
Dyna, kändes riktigt lika i ställning som på RAW chassiet.
Boggien var det skönaste jag testat på en standard maskin! Lätt att kontrollera efter ful led, dåliga landningar och i lössnö!
Framvagnen stod emot allt man kastade på den, och ändå lätt som en fjäder vid friåkning. Tänk sväng och den svänger!
Mattan greppar otroligt bra, upplevdes lika som HCR.
Att köra hcr var en blandad upplevelse, efter led KUNDE den varit underbar om det inte varit för boggien som hade lite rev dendenser över sig. Lite kastig och oberäknelig, annars skön. I lössnö och klättring uppför så fungerade maskinen bättre, om det inte varit för dom världelösa skidorna utan bär... Vid skråkörning och lössnöbus var den tungbruten och instabil, men jag misstänker att det är skidornas fel.
Att köra Assault var som en kväll på slottet! Den var stabil på led och svalde allt jag kastade på den. Bra flyt i snön och lättburkad som få. Vid klättring och skråkörning var den lika lättkörd som innan, lägg ner den och den ligger kvar oavsett vad som händer!
I min mening så känns Assaulten mer färdig och betydligt mer förtroendeingivande, dock så hoppas jag fortfarande att motorn håller samma klass som den jag körde. För den gick fint utan nysningar eller host. Mitt val kändes självklar efter jag kört dom, var faktiskt inne på en hcr innan jag provkört..
men valet av maskin var enkelt efteråt!