Beställt ny maskin :)

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
Har beställt mig en ny maskin för i år en M8 hcr 2011
Verkar var den ultimata maskinen som ska fungera lika bra överallt för friåkning.
Jag hoppas man blir nöjd med den men jag har svårt att tro annat
160+hp standard ska bli intressant å tuckta..har inte provat nya 160+hp motorn
så det ska bli riktigt skoj i vinter förhoppnings vis :eyebrows:

Så vad tror ni? jag tror den är grym ! :)

Niclas2

Välkänd medlem
15 sept 2008
234
0
16
Som förare av M7 så kan jag garantera att den är grym... Tungt bara att man måste skaffa klarröd färg samt orange blinklampa och dekaler med "Assistanskåren".. hehe.. jobbigt att alltid hjälpa alla andra lös, blir så lite köra själv.

TZ1Turbo

Välkänd medlem
23 sept 2009
128
0
6
Skellefteå
Verkar var den ultimata maskinen som ska fungera lika bra överallt för friåkning.

Grattis!!!
Måste vara en riktigt brutal maskin!

Thamart

Välkänd medlem
21 feb 2010
362
0
16
Östmarkum / Docksta
Du har köpt en SJUK skoter kan jag säga! Provkörde 2010an i våras! Hittade en fin driva där jag körde på skrå i 50-60 meter!! hur enkelt som helst! Vansinnigt avis e vad jag är.....

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå

Har haft en förra säsongen (bytt till PRO-RMK). HCR är en Kanonmaskin utan några större nackdelar. Brutal motor. Går mycket billigt vilket ger en lång aktionsradie. Komplettera med förstärkningar i boggien så att du inte kröker skenorna samt HD-bukskydd så kan du göra det mesta. Jag bytte till en mjukare primärfjäder för att få ett litet lägre tillslagsvarv. Original var tillslaget litet för hög vilket gjorde det lite ryckigt att cruisa i tallskogen.

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Tror du blir grymt nöjd.. satt och suktade efter en hcr ifjol men nöjde mig med en cf8 ;)

erilar

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
Vad är det för förstärkningar i boggien som du tänker på??? Har själv beställt den vanliga m8 och väntar på leverans och en grym vinter!!!!

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Finns på bengansmotor.com för 495:- men jag är inte säker på om de passar den boggien..

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
Foto0119.jpgOkej nice twister ! :) har du fått din hcr än? jag hämtade min i fredags är riktigt nöjd med maskinvalet grymt skön körställning ! :) så nu är det bara snön som fattas

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

nej inte ännu ! jag ska hämtaut min på lördag ! och det ska snöa typ 0,5-1dm här i ösd till helgen ! :O)

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
Okej fan vill också ha snö nu ! :) men dröjer nog några veckor till innan det börjar komma mera det snöade lite igår en stund men smälte direkt det kom på backen. Måst bli minus grader...