krängningshämmare PROBLEM

polaris xc700

Aktiv medlem
16 mar 2009
82
0
6
Ånge
tja!
jag har sett att andra på forumet har tagit bort krängningshämmaren, så tog jag bort min jag med!
men framvagnen vart som en svamp!
om jag ställer mig på ena sidan av skotern så går nästan dämparen i botten.

jag har hört att det inte ska bli så stor skillnad och min var knäck så därför tog jag bort den, men resultatet vart juh inte lyckat.
vad kan jag göra för att framvagnen ska bli bättre??:hmmmm:
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
På edge:n jag hade förut så satte jag dit fjädrar från IQ efter att ha monterat bort krängningshämmaren...Blev enorm skillnad
 

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
likt föregående talare.. Så fort man tar bort krängningshämmarna så är det nästan ett måste att sätta hårdare fjädrar och styva upp dämparna..
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Ja om den är som en svamp så fungerar ju knappast dämparna som dom ska,vilket inte har ett dugg med att göra att du tagit bort krängaren, Börja med att renovera dämparna sen vrida å fjädern mer, Duger det inte så byt som sagt till hårdare fjädrar.
 

MR-X

Ny medlem
13 aug 2010
4
0
1
BERGSLAGEN
Vart får man tag på hårdare fjädrar? Lägg gärna upp några bra användbara länkar för en ny skoter åkare.
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Hör med Pyrro,, om han fortfarande är aktiv på forumet
tror han monterade iq fjädrar på en pro xr 440
 

polaris xc700

Aktiv medlem
16 mar 2009
82
0
6
Ånge
Ja om den är som en svamp så fungerar ju knappast dämparna som dom ska,vilket inte har ett dugg med att göra att du tagit bort krängaren, Börja med att renovera dämparna sen vrida å fjädern mer, Duger det inte så byt som sagt till hårdare fjädrar.
jag vred åt original fjädrarna och då blev det perfekt.