RS 600 -08

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
hej, är sugen på en 600 rs -08 till vintern.
vad bör jag kolla på den finns det några kända defekter?
för och nackdelar ?

har försökt leta på forumet men det kommer bara massa annat.

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
ski-doo eller lynx? trevligt är det om mattan är bytt. då 08;orna spruta lite kammar, sen beror det på hur långt den gått om det kan vara dags att byte kolvar också, drivaxeln på 08:eek:rna ska väll bytas då dom sprack tror ja också

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
ski-doo eller lynx? trevligt är det om mattan är bytt. då 08;orna spruta lite kammar, sen beror det på hur långt den gått om det kan vara dags att byte kolvar också, drivaxeln på 08:eek:rna ska väll bytas då dom sprack tror ja också

ski-doo avdelningen ligger den på så....

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
det är ski-doo jag menade. kom inte lynx motsvarande modell först 09 ?
känns lite riskabelt eftersom att det är första Xp chassiet , så därför undrar jag om det finns något speciellt som varit dåligt.
så det ska allså helst vara bytt drivaxel på en 08:as RS?

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
okej sorry, klickade bara på nya inlägg, bör inte tråden liggq under köpråds delen? nog om det, nej lynx kom med Rs:en 08 men använde ju även revo chassiet 08. vad gäller drivaxel så vart det sprickbildningar på många 08, om det bara gäller lynxen eller båda kan ja tyvär inte svara på

R

RevMan

Drivaxeln var det problemmed på både ski-doo och Lynx.
Ska bytas, tror att man fortfarande får ny på garanti men man får byta den själv.
Även luftintag och gasblock tror jag ska bytas men jag vet inte om det fortfarande går på reklamation.
Som vanligt är det mer vågspel att köpa begagnade racingmaskiner än vanliga maskiner.