Tinypic nerlagt...??? ELLER??? Hur ska dom ha det??

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
Luleå
Typiskt.

Alla bilder jag lagt upp i min projekttråd "Projekt GLS Mountain Edition" har slutat funka.
Kollade på tinypic och såg att dom lagt ner den tjänsten och hänvisar till photobucket.

Kul. :evil:

Kan nån moderator fixa så att jag kan editera alla gamla inlägg under nån dag, så jag får fixa alla länkar?

Last edited:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
Luleå
Sv: Tinypic nerlagt...

Litet faktafel i mitt första inlägg. Dom har inte lagt ner, men accepterar inte längre internationell trafik. Vilket iofs blir samma sak för oss...

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
Strömsund

ja jag såg det i andra trådar du skrive i. jaa det blir ju i princip nerlagt för oss användare i detta land vilket är synd för tinypic var väldigt bra och lätt att använda.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006

Skit också.

Har Laddat upp alla mina bilder där.. :(

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
Luleå
Men vad i h-e alltså??
Nu funkar det igen, och dom har tagit bort texten att dom stänger ner oss...

Uppdaterat på Wikipedia:
"On Sept 23, 2010 Tinypic announced without warning that they are no longer accepting uploads from "international locations" (i.e. locations outside of the USA, UK, Australia, Canada, and other "white countries") and that all links are turned off. A reason for this has not been provided. However, the services appear to have been restored to their former state, again without explanation. So like, make up your minds, Tinypic. Are you going to service us global citizens or not?"

Så nu satt man till kl 04.00 inatt och länkade om 118 bilder på 4 olika forum i onödan?

Det SKJUTS för lite!! :laser::usa:

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
Strömsund / Straejmie
Nu står de så här på deras sida

We heard from many of our users in regards to these changes and we appreciate your feedback. Tinypic has restored linking to your images and enabled uploading. Please rest assured no content was removed from the site. We tried to notify users on Tinypic and requested they move their content to Photobucket. Unfortunately this messaging was insufficient and has taken many of our users by surprise and we apologize. Our intent was to begin combining some of the best features of Tinypic and Photobucket, thereby offering users a better experience. Any changes in the future will be better communicated. Once again, we apologize for the inconvenience.