Snopro boggie vs IQ 440 boggie?

wasted

Välkänd medlem
18 sept 2009
132
0
6
Ånge
Har hittat ett projekt att greja med inför vintern.

Polaris IQ 440/600 med snopro boggie, hur tycker ni det smakar?
Är SnoPro boggien bättre eller sämre?

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
har kört båda två..det går egentligen inte att jämföra så bra... då boggina är olika långa (IQ 307 och SP 325)..
jag gillar IQ boggin på så sätt att de är bra fjädringsväg osv..
Snopro boggin sväljer ju gropar osv riktigt fint samt att den har optimal "kort"längd..den går bra i snö samt inte för kort om man vill kunna dra upp skidorna osv.
den är ju även mindre attackvinkel, då den borde bli bättre i snö...men hur blir de med skidtrycket isf?

wasted

Välkänd medlem
18 sept 2009
132
0
6
Ånge
Ja den är ju lite längre. På den här IQ´n så är det kortade spindlar så skidtrycket ska ju va lite bättre än org iaf, men frågan är ju om det blir "lika dåligt" som org nu när det är Snopro boggie. ..Vill ju inte att skotern ska vara som en trippel när man ska resa, då är ju halva nöjet med en IQ borta =P
Men vilken är hållbarast då? SP är från en 440 iaf.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.215
1.049
113
Stora Blåsjön
Nu förstår inte jag... iq:n har ju brutalt mycket skidtryck original. Och du vill alltså ha ännu mer skidtryck?

wasted

Välkänd medlem
18 sept 2009
132
0
6
Ånge
Nu förstår inte jag... iq:n har ju brutalt mycket skidtryck original. Och du vill alltså ha ännu mer skidtryck?
Formulerade mig inte så bra såg jag. :push:

IQ´n som jag är intresserad av har en snopro boggie (440 års -05)
Men hur blir den med en sån boggie? Jag vill ju inte ha mer skidtryck än det är på en vanlig IQ.

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Kortade spindlar ska hjälpa mycketnär man kör med org boggi iaf..Skidtrycket beror nog lite på hur snopro boggin är monterad i chassit.

Har förut sett en IQ med snopro boggi och 600a motor på blocket, men den såg riktigt sliten ut vill jag minnas:p

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
hmmm..dålig som org? tkr de går alldeles utmärkt att resa med en IQ originalboggi bara man vet vad man håller på med..ställ in den så kommer den gå på rullen med org.boggi oxå.. tar du inte bort "resstaget" från SP boggin så kommer inte den heller resa..snarare kommer den trycka ner den ännu mer eftersom att den är längre,,