Har för mig att den skivan vad jag läst i andra trådar var bland det första folk tog bort men jag vet inte därför jag var lite undrande.tog lös primären med egen avdragare, (bult å gängtape),
den där skivan sitter ju där av någon anledning? tror inte dom har satt dit den bara för att
Enligt handboken skall man mäta mellan yttre vändhjulen och närmaste "drive lug". Båda sidorna skall vara lika där, och så hade jag gjort och tror mig ha en rakt spännd matta.Okej, nja jag tror nog jag behåller min skiva kvar. Måste ju sitta där av någon anledning, för att minimera övervarv eller något sånt.
jo skenförstärkningar är bra på dom, är i många fall småsprickor som knappt syns.
vi har runt 2dm snart och redan gjort första svängen:smile1:
Sträckte mattan förut, exakt så mattan var lika avstånd mellan slides och matta på bägge sidorna, men på skruvarna skillde det ca 4-5mm i längd.
är det inte helt 100 perfekt eller har jag en krokig bakaxel?
Ja det var något sånt jag hade läst jaskivan har vi diskuterar tidigare , 04:an fick den och även en grövre vevtapp , sitter nog där för att jämna ut torsionssvängningar som kan vara en bidragande orsak till att 03:ans faktist kan gå av ! . även vikt och rem slitage blir åtminstone teroretiskt bättre med den där , gassvaret blir dock teoretiskt sämre , och jag kör utan på alla maskiner !
har du plockat dina ??? skillnad??? sitter det såna på min ??? 440 05som jag läst på amerikanska forum så är skivan där för att de nvarvar upp för snabbt, "blir okörbar" för många.
Men som lekmaskin tycker jag det är bra då dom varvar upp snabbt. Bort med skiten
Hur stort var/ska det måttet då?Enligt handboken skall man mäta mellan yttre vändhjulen och närmaste "drive lug". Båda sidorna skall vara lika där, och så hade jag gjort och tror mig ha en rakt spännd matta.
Båda sidorna skall ha samma mått, då går mattan rakt. Som exempel 1 cm på vänster skall det även vara 1 cm på höger sida. Mätes enklast med skjutmått och dess "pick" i nedre ändan.Hur stort var/ska det måttet då?
eller så tar du en vanligt led nyckel och använder skiftnyckel som hävstång.. funkarTackar så mycket! Skall bara jaga en 12-punkts hylsa är saken biff
Hur "spänd" ska mattan vara då enl. hanbok som du verkar ha endel koll på?Båda sidorna skall ha samma mått, då går mattan rakt. Som exempel 1 cm på vänster skall det även vara 1 cm på höger sida. Mätes enklast med skjutmått och dess "pick" i nedre ändan.
jag tycker mått är fel metod , låt den vara lite slapp , rappar den så spänner man till de slutar .. enkeltHur "spänd" ska mattan vara då enl. hanbok som du verkar ha endel koll på?
och vart "mäter" man det? tänkte hur pass mkt man kan slappa på mattan = mindre rull motstånd