Tror mätarvajern "gick sönder" på tundran -98(en -96a)..Hade gått 576mil då.
Sen har den brukats så in i helskotta i renskogen, efter det mest av mig som skogsracer i riktigt tät skog. Den har hunnit med en hel del tunga kälkdragningar också, bla ved.
Bytt boggi skenorna, diverse boggi grejer, nått lager, glidklackar i sekundären, nålvetilen i förgasaren, en hel del insugsgummin, fixat magnapullen flera gånger, brukat några par plastbelag, styrstål, bytt matta en gång, fixat styrningen lite(svetsat och slipat styrkransarna)..Förra vintern gick jag igenom motorn i förebyggande syfte samt slängde på ett par pro x skidor(De gamla var slut och tyngre av plåt)
Sen rätat frontbågen, fixat diverse rost osv..Så klart en bytt en massa remmar också..
Trots allt den genomgått så är den ruskigt fin nu efter att jag fixat upp den med enkla medel=) De som säger att en 5900 eller 3900 är bättre i skogen har inte testat en -96as tundra. Enda gången den sviker är i branta backar och extremt mycke lös puder..Sen är det billigt med en-stånkare
Ja sen till de viktiga..Tippar på MINST 2000mil(Rotax 277 är nog rotax driftsäkraste motor, med tanke på hur mycke fullgas den fått genomgå, hehe..).