skidoo formula startar inte

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
bytte tändspole nyss o gnistan vart hur fin som helst och den tände till ibland nån gång då o då men sen så var det dött igen, gav den några supar oså tände den till men som sagt, sen var de dött!

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Ta lös CDI-boxen och lägg den på ett varmt element över natten, eller i ugnen på 50 grader ett par timmar.

Om det är fukt i den borde du få en tillfällig förbättring efter det.

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
tror jag hittat felet nu, tog lör cdi och kollade på den så de inte var nån spricke i den, o de var det! precis där kablarna går in så hade de fläkt upp sej runt båda kablarna, så får låta den ligga o torka o sen täppa igen där rejält!:D

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
köpte som sagt nya stift o ny soppa o hädde i/på de nyss o drog, men han ville ändå inte gå igång, fin gnista är det på stiften, kanske jag ska ta lös cdin igen o ta in den i värmen ett tag? för de såg ut som den hade fläkt upp sej kring där kablarna går in i boxen..

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte
Har du testat om den har komp? Bör väl ska ligga på 8 kg minst...

Edit: polarisindy400 hann före!
Och hahah, ja så kan man ju också göra för att mäta komp... skulle testa med en mätare istället om jag vore du ;)

Last edited:

macon

Välkänd medlem
22 okt 2009
264
0
16
Sandviken
om den tänder när man ger den supar och det finns gnista så låter de som att den inte får någon soppa...

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
orginal så ska det vara storlek 40 på lågfartsmunstyckena i denna maskin, kollade dom och då var det bara 30!
Huvudmunstyckena ska vara PTO=220 och MAG=240 orginal, när jag kollade dom var det PTO=240 och MAG=230! så ja, jag bytte ju dessa och då gick han ju fint och körde ju runt en 200 meter sen dog han och vlle inte gå igång efter! detta har hänt nu tre gånger!

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
okej, på skoterdelen skulle det kosta 588kr för en cdi till min maskin, är det normal pris eller finns det billigare ställen här i sverige??