Magnapull till lynx mountain 800

Lundmarq

Medlem
16 dec 2009
28
0
1
Läste någonstans att man kan sätta på en magnapull ifrån skidoo summit 800 på lynx mountain 800, stämmer det? Annars finns det någon annan lösning man kan göra för att få till magnapullen som sitter där?

Har samma problem som många andra att magnapullen ger upp då den blir varm, men funkar igen då skotern svalnar.

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
det är inga promblem att sätta dit en summit magnapull! har du kollat så inte klacken som hakar i är sliten. jag bytte allt flera gånger på min summit 800 utan att ¨å de bra nån längre stund! tillslut blev de ny magnapull och ringen innanför sen fungerade de hela vintern!

R

RevMan

lite nya material förra året. den blev också lite billigare.
Lika på alla nyare rotax förutom 1000sdi där klacken är av aluminium.

R

RevMan

lite nya material förra året. den blev också lite billigare.
Lika på alla nyare rotax förutom 1000sdi där klacken är av aluminium.

Mulle

Välkänd medlem
2 mar 2005
498
0
16
Mora
Beställer man en till -04 får man nummerändring hela vägen upp till -09'ans version.
Det du skruvar fast startapp. i, delen mellan blocket och startapparaten är uppdaterad för länge sen, mer öppen för mer ventilation 1566:-

13,20 i komp och minus 25 så tar den stryk. Elstart satserna tog slut innan skotern blivit 1 år gammal.

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
jag löste mina promblem genom att köpa ny ring som man skruvar fast magnapullen i och en ny magnapull, funkade hela vintern efter de. gängade även om till m8 gäng och hade i loctite i gängorna!

R4b13z

Välkänd medlem
17 jan 2010
178
0
6
Holmsund
De finns s.k. repsatser till magnapullen hos din BRP-handlare.
Både pirat och orginal BRP. Jag testade båda ifjol och märkte ingen skillnad i kvalité mera än att de "pirata" kändes mera plastig.
Sen priset; 160kr vs 295kr är ju lite skillnad. ;)
Hade stora problem i fjol och efter flera misslyckanden fick jag byta korgen som magnapullen hakar i på svänghjulet då den blivit skev.

Lycka till!

R

RevMan

vi har slutat med snoprosatserna på 800 just för att dom inte verkar hålla speciellt länge.
Har du nått artnr på orginalsatsen? Har bara lösa delar på lager.