Precis som sx_viper skriver så skall du spänna främre boggiefjädern inte släppa (Kommer bli grym skillnad om du gör detta). Balatan däremot ska vara längre/slak. Vore ju konstigt om du inte får upp en 800 när jag fick upp min 600 med 44 matta, du har väl dessutom en 57:a.främre boggie dämparen ska du ha så hård som möjligt
Han har ju en Summit och du (vad det ser ut på din profil) hade en kort... En stor skillnad.Precis som sx_viper skriver så skall du spänna främre boggiefjädern inte släppa (Kommer bli grym skillnad om du gör detta). Balatan däremot ska vara längre/slak. Vore ju konstigt om du inte får upp en 800 när jag fick upp min 600 med 44 matta, du har väl dessutom en 57:a.
Visserligen men det är stor skillnad på 600 och 800cc också, har dessutom åkt med ett par summitar som inte varit några problem att dra upp på rullen...Han har ju en Summit och du (vad det ser ut på din profil) hade en kort... En stor skillnad.
Nog ska du kunna rulleåka med std variatordelar. Det låter mer som en justeringsfråga, eller ovana. För det är något annorlunda att ta upp en lång maskin på rullen. Har kompisar som åkt långa maskiner i många år men ändå inte kommit på snitsen i hanteringen av dom.Måste kolla när jag kommer hem hur bakre dämparna är inställda, och spänna främre. Mattan är en orginal, så det är inte den det sitter i. Kan ju vara vatiatorn som är felbestyckad ???. Blir nog ett variatorkitt, och lite mer pulver i motorn
Sitter 57mm orginal, så byte till 44mm känns som en inte allt för lovande ide'...har du 44:as matta?? om inte smacka dit en sån annars åker du inge rulle.. med en 44:as åker du hur långt du vill för pulver under huven det har du.