y-rör, pipa och burk till CF8 08

Arcticcat f703

Välkänd medlem
9 maj 2009
256
0
16
Sundsvall
Hejsan!

Funderar på att köpa någon sorts pipa o.s.v till CF8an! Och då undrar jag vad det är för något som gäller till dom ?;) Vill ju få ut så mycket som möjligt. Är helt grön på sånthära:p Och hur bär man sig åt med att koppla in Bränsleboxen?? Tycker det låter lite knasigt.... men men! Skriv allt ni vet, både för och nackdelar. Btw... jag vill ha en burk som låter lite på lågavarv och när man varvar så ska den dåna på som Sa***!

MVH:hello:

Thamart

Välkänd medlem
21 feb 2010
362
0
16
Östmarkum / Docksta
jag går i samma tankar! Tänker börja med Y-rör i vinter.

Det lutar åt Speedwerx för mig! Dom verkar ha bra passform och dom är ju fabrikstrimmare åt A/C så de borde ju funka tycker man :-D

Arcticcat f703

Välkänd medlem
9 maj 2009
256
0
16
Sundsvall
jag går i samma tankar! Tänker börja med Y-rör i vinter.

Det lutar åt Speedwerx för mig! Dom verkar ha bra passform och dom är ju fabrikstrimmare åt A/C så de borde ju funka tycker man :-D
Låter bra det! Blir Y-rör och skit för mig med!
Okej! Jo jag har forskat lite i dedära, och det är Speedwerx som är aktuellt nu :p Men det är ju inte vinter än, så ligger lite lågt ett tag:p

Thamart

Välkänd medlem
21 feb 2010
362
0
16
Östmarkum / Docksta
har varit inne på SLPs system oxå! 14 hk upp från org! dom verkar ju rätt prisvärda! Dessutom nu när dollarn rätt så låg så hamnar man på 4500+tull moms frakt osv.
Satt å läste på Hotseatperformance, det stod om varitorkit och det verkar inte göra nån större skillnad mot orginal. 0,3 sek på 0-100.
http://www.hotseatperformance.com/Crossfire.htm ,

Så något varitorkit blir det inte för min del som de ser ut nu..

Arcticcat f703

Välkänd medlem
9 maj 2009
256
0
16
Sundsvall
har varit inne på SLPs system oxå! 14 hk upp från org! dom verkar ju rätt prisvärda! Dessutom nu när dollarn rätt så låg så hamnar man på 4500+tull moms frakt osv.
Satt å läste på Hotseatperformance, det stod om varitorkit och det verkar inte göra nån större skillnad mot orginal. 0,3 sek på 0-100.
http://www.hotseatperformance.com/Crossfire.htm ,

Så något varitorkit blir det inte för min del som de ser ut nu..
Jasså? 4500 + Tull o moms låter fan inte farligt!:eek: och 14 Hk är fint det! Ingår Boondockerbox och allt då?:)

Blir inte heller något V-kit för mig... Tycker det blir lite jobbigt, då man inte kan smyga efter led utan att det rycker :p + att det kostar tusenlappar för den lilla lilla lilla skillnad! Som man inte ens märker av

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag tycker kitet gjorde stor skillnad , antagligen speedwerx ochså då dom visar det , men jag gillar inte kit utan justerbara vikter , speciellt inte om man tänkt trimma , kitet fungerar ju bara på en std maskin , trimmar man så måste man givetvis justera om variatorerna ...

jag har aldrig sett några direkta tester mellan pipor till 800:an men till 1000 cc är dom bra allihop ,
+ 14 hk anser jag dock vara "katalog hästar"
en boondocker kostar rund 4500 och inkopplingen är enkel , man kopllar den bara över spridarkontakterna ..

Arcticcat f703

Välkänd medlem
9 maj 2009
256
0
16
Sundsvall
jag tycker kitet gjorde stor skillnad , antagligen speedwerx ochså då dom visar det , men jag gillar inte kit utan justerbara vikter , speciellt inte om man tänkt trimma , kitet fungerar ju bara på en std maskin , trimmar man så måste man givetvis justera om variatorerna ...

jag har aldrig sett några direkta tester mellan pipor till 800:an men till 1000 cc är dom bra allihop ,
+ 14 hk anser jag dock vara "katalog hästar"
en boondocker kostar rund 4500 och inkopplingen är enkel , man kopllar den bara över spridarkontakterna ..
OKejokej :d Men inte så att du kan Länka en hemsida där du har valt ut vilket "Pip-Paket" jag ska köpa då? Det ska ju vara det bästa såklart, och en burk med härligt ljud! Så är det ju bara för mig att gämföra ditt alternativ med massa andra!? Vore snällt om du kunde göra det;) Isf så är det ju också bara för mig att trycka på Beställ! Kan lätt tänka mig att betala 4-5 tusen för 14+ HK eller vad det nu ger!:) Vore snällt om du kunde fixa det:)