Phazer rtx -09

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Tjenare

Jag kommer att köpa en Phazer rtx från 2009. Hörde att många har problem med backväxeln på dessa, även säljaren har det ibland.

Är det ett väldigt vanligt problem? Vad kan man göra åt det? Det måste täckas av garantin som är kvar november ut tycker man.

Berätta för mig! :)

Mvh

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Frugan åker en -09 å den funkar då fint. Hon hade en -07 phazer förut och den var värre. Verkar som att den inte får i backen alltid eftersom dreven i växellådan inte står i rätt läge. Räcker oftast att dra den lite framåt eller hoppa till lätt på skotern så mattan rör sig lite så lägger den i backen. Vet att dom schimsa om -07:eek:rna för att få dom bättre men även min Nytro är krånglig att få i backen ibland så tror att det mer hänger på att dreven ska stå rätt i växellådan

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Tullus: Har hittat en finfin jag kommer att köpa. Men tack iaf!
Ingen som tänkt tanken att förlänga sin? Vart kan man få tag på en 35 bred 345 lång och 38 kammar?

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Finns en del i USA som förlängt till 136" (345), det verkar funka fint på RTX och man behöver inte förlänga tunneln. Men verkar som att det inte går att få tag i den mattan just nu?

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Ah, jag har inte hittat heller. Hatar att hamna tillbaka på ruta ett. Man kanske inte kan få allt här i livet. Kanske borde satsa på 2takts och lukta gott och betala hutlösa pengar på bränsle och olja.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
finns ju folk som köper 38 bred mattor och kapar 0.5-1cm på varje sida. vet ej hur mattan mår av det, men har sett folk som gjort så iallafall.

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Jo, jag såg också youtube länken. Då kan man lika gärna köpa en Phazer mtx. Och mtx vill jag inte ha för jag har läst alla kommentarer hur tung mattan är och hur slö den blir. Det blir nog en switchback, renegade eller x-trim 600 cfi/sdi. Man får acceptera körglädje > kostnader

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
du kan ju alltid kapa ner kammarna till 38-44mm om du vill ha lite mer mattspinn :p blir väll ungefär som med 51 på 136

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Jo, jag såg också youtube länken. Då kan man lika gärna köpa en Phazer mtx. Och mtx vill jag inte ha för jag har läst alla kommentarer hur tung mattan är och hur slö den blir. Det blir nog en switchback, renegade eller x-trim 600 cfi/sdi. Man får acceptera körglädje > kostnader
Var har du hört att en phazer mtx är slö?? Jämfört med vad?

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
den är faktist lite slö.. har nu kört en m5 som har lika många hästar och den fungerar bättre ! och sen är det bara så att en phazer mtx är bärnslesnål är i min mening bullshit.. den drog mer än mina 550 som jag har haft förut, därimot hade det varit kul och testa en kort mot en lång phazer !

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?40238-BESLUTSS%C5NGEST!&highlight=phazer+mtx <... den och många fler trådar. Jämföra med vad? Läs min senaste post. Jag tror inte en mtx orkar uppför. Sen om det stämmer är en annan femma. Men jag litar på forumtrådarna, man kan ju inte provköra skotrar nu. :)
Jag kanske inte läste tråden riktigt fick för mig att du menade att mtx skulle vara slöare en den korta phazern för det är den inte sen att det finns skotrar som är vassare än en phazer kan jag definitivt hålla med om.

Jakkeboi

Välkänd medlem
17 nov 2008
222
0
16
Luleå
en kompis till mig har en phazer mtx -07. klart den inte är nån racer men den tar sig ändå hyfsat bland kalfjällen. jag skulle inte köpa en phazer pga att jag tycker att det är för lite att åka med.
hans drar kring 1,1-1,2 l/m, som mest har den dragit 1,5 l/m då var det lössnö hela dan. kan inte tänka mig att en 550 drar mindre.

Abiz

Medlem
1 jan 2000
28
0
1
Sorsele Sverige
Kan du ta fram youtube länken? Har en nytro matta 153" över ja tänkt kapa å sätta in.