Snopro 440/700 one of a kind

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Galet snyggt!
Grymt snyggt!
mycket snyggt ! :D
Snygg huv, tycker på svarta lyktsköldar
Tackar! Vi blev själva sjukt nöjda med resultatet! :beer: Det lutar nog mot ett par svarta lycksköldar.
Om någon har ett par lyktsköldar att sälja får ni mer än gärna höra av er. Färg spelar absolut ingen roll då vi ändå ska slipa ned dom och lackera även dom :heh:

Byrje1

Semi PRO sledder
23 okt 2009
185
0
0
Ume�
är inte helt inne på arctic remmar så jag tänkte höra om de är nån där ute som vet vilken rem vi ska ha? (f7 primär och team sekundär)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag kör med -03ans rem, den som är förstärkt. Kommer inte ihåg siffrorna. Men ska köpa Black Magic remmar från Bengan så fort jag får lön. Kostar 400:-/st och odysse har kört såna med bra resultat så blir att köpa såna till min också. Är ju halva priset !

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Efter gårdagens/nattens mek fick vi dit hela kedjehuset, nya kylsystemet (ihopkopplat och klart), dragning av det mesta av elen, nya topplockspackningar och lite mer små tjafs Så vi tänkte starta den för första gången igår! Fyllde på bensin, kylarvatten satt dit en provisorisk oljetank. Då upptäcker vi att ena kylaren som vår svetslärare skulle vara snäll och svetsa åt oss läker...... :argh: Tack för den BG... Så nu måste vi lös me skiten igen för att han inte kunde svetsa.. Men vi tänkte i alla fall prova starta den så vi började dra, STENDÖD.... Tog lös tändstiften och kollade, bra gnista. Tog lös soppaslangen - snustorr. Så nu undrar vi om vi köpt en trasig EFI-pump eller om det är något vi glömt koppla in? Någon som har någon idé om vad felet kan vara? :hmmmm2: Eller är det bara så att våran pump är död?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Testa koppla in pumpen till ett 9V batteri och se om den går igång.
Hade problem med att min inte ville gå ordentligt och då var det för att slangen i tanken hade veckat sig så den fick nog med bensin att stå på tomgång men inte att köra. Så kan ju vara värt att kolla de också.

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Testa koppla in pumpen till ett 9V batteri och se om den går igång.
Hade problem med att min inte ville gå ordentligt och då var det för att slangen i tanken hade veckat sig så den fick nog med bensin att stå på tomgång men inte att köra. Så kan ju vara värt att kolla de också.
Okej vi får testa det, veck på slangen är det inte i alla fall så det borde vara något med pumpen

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Nu börjar skotern ta form, därför tänkte vi vänta med en bild på resultatet tills den är helt klar, i alla fall utsidan :blink1:
Igår monterade vi dit variatorerna, nitade dit all plast, huven monterades, ruta och lite andra småsaker. Sedan började vi undersöka bränslepumpen. Testade med ett batteri - Stendöd fortfarande. Och i kontakten fanns det ström så det är pumpen som är trasig...

Kvar att göra:
Svetsa ena kylaren
Köpa ny efi-pump
Koppla in lyse
Koppla in handtagsvärmare + tumvärmare
Lämna in dämparna på renovering
Koppla in oljetank

Håll utkik! På torsdag kommer nog en bild på skotern! :hello:

Byrje1

Semi PRO sledder
23 okt 2009
185
0
0
Ume�
Så nu har vi tagit några kort kanske inte bästa vädret att ta kort i men nu får ni se hur de har blivit.

Ps: Fick just liv i efi pumpen. Så de blir nog uppstart i helgen.