Altitud Mätare CF800?

Arcticcat f703

Välkänd medlem
9 maj 2009
256
0
16
Sundsvall
Hej!

Äntligen så har man fått hem Crossfire 800an. Den var i väldigt gott skick! Med hållare för en 5 L Bensin dunk o.s.v:) Men nu har jag 2 frågor!

Den första frågan lyder: När jag fifflade med Digital mätaren så såg jag någon Altitude mätare? hur fungerar den som?

Andra frågan: Såg att plasten var pytte pytte pytte lite smält.. hörde att det var ett "Barndomsfel" på dessa 08or, och typ alla säger att jag bör köpa en Slutburk av valfritt märke, för att förhindra att hela skiten smälter?! Stämmer detta?

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Det är en höjd mätare, du ser vilken höjd du är på. och vilken maxhöjd du vart på.
Kolla med din närmaste ÅF om det går att få en ny bukhalva på garantin.

Jag tror det beror på att avgaserna blåser på krängaren som styr in dessa i buken igen.
En slutburk har utblåset på samma ställe men kankse kan det bättre då den inte ligger lika nära på insidan.
Tejpa med alu tejp på insidan kan ocksp hjälpa.

Mxrush

Medlem
15 okt 2010
10
0
1
Dala-Järna
Ang. Altitude mätaren, så gissar jag på att det är en tryckhöjdsmätare. Den känner alltså av lufttrycket och kan ge ett ungefärligt svar på vilken höjd man befinner sig på. Ungefärligt PGA att lufttrycket ändras med väder osv.

Mvh Erik