Yamaha SX 700 97 konstigt fel.

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Tjena har fått ett konstigt problem med min Yamaha.
Det är så att när jag svänger höger så slutar den gå på en cylinder :Cry:
Men när jag kör rakt fram eller svänger vänster funkar den klockrent!

Nån som har en aning om vad detta problem kan vara?
Känns som att det skulle kunna vara ett El fel men så oerfaren jag är av att skruva i skotrar så vet jag inte vart jag ska börja kolla.

Blir tacksam för alla tips :)

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Gör rent styret från skumgummit och sväng på styret, någon kabel som spänner sig eller något konstigt?

Ingen aning för när jag tog lös styret och startade upp skotern och drog lite i kablarna så hände det ingenting då gick den som vanligt, ska testa sätta ihop allt igen och se om det blir bättre imorgon.
Kanske bara nån kabel som låg i kläm som sagt som slapp när jag skruvade lös styret.

snoppy

Aktiv medlem
17 feb 2007
68
0
6
Umeå
Kan det vara T.O.R.S. som går in när du svänger? Ifall gaswiren blir så spänd att microbrytaren vid förgasarracket blir påverkad, så klipper den tändningen.
Hände på min brors maskin iallafall.

/ Snoopy

J

Jona$

Kan inte stämma den släcker på en cylinder vid det fenomet, spolarna sitter seriekopplade på luftburken, så går en borde alla.. men för säkerhets skull, skifta plats å se om nån annan cylle dör då.. annat kan det inte vara. Ett dåligt stift tex slår inte igen för att man svänger , inte heller påverkar det förgasaren som sitter i brygga med övriga..

Kort sagt, allt som sker från tummen till cylindrarna sker kopplat simultant till alla 3cyl så en kan inte bara drabbas av det fenomet. Om inte en spole då, så testa skifta dom. Om du nu verkligen är säker den släcker en cylinder!

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Kan det vara T.O.R.S. som går in när du svänger? Ifall gaswiren blir så spänd att microbrytaren vid förgasarracket blir påverkad, så klipper den tändningen.
Hände på min brors maskin iallafall.

/ Snoopy
Hittade felet igår _äntligen!_ . Den var faktist ett liknande fel, "oljewiren" blir spänd när jag svänger så han pumpar inte en jävla massa.