Tips på tryckluftsdriven nitpistol

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag har jobbat ett tag på ett jobb där vi nitade väldigt mycket, och vi köpte in en jula liknande tryckluftstång en gång. Nog fungerar dom, och gör sitt jobb. Men inte så länge bara, och inte alls om man skjuter stålnit. Kvalitén var så där och dom gillar inte att vara upp och ner. Mitt råd är att köpa en riktigare maskin direkt, som går att renovera. Blir oftast billigare i långa loppet. Själv har jag en Wurth maskin som är HELT renoveringsbar, och drar utav bara F-N! Mycket nöjd, anser inte att den var så dyr heller när man ser på vad man fick. Men nog kostar den ju en slant...

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Jag har jobbat ett tag på ett jobb där vi nitade väldigt mycket, och vi köpte in en jula liknande tryckluftstång en gång. Nog fungerar dom, och gör sitt jobb. Men inte så länge bara, och inte alls om man skjuter stålnit. Kvalitén var så där och dom gillar inte att vara upp och ner. Mitt råd är att köpa en riktigare maskin direkt, som går att renovera. Blir oftast billigare i långa loppet. Själv har jag en Wurth maskin som är HELT renoveringsbar, och drar utav bara F-N! Mycket nöjd, anser inte att den var så dyr heller när man ser på vad man fick. Men nog kostar den ju en slant...[/QUOT

Vad kostar den då? Och vart får man tag i den?