Nej ingen fara.. Boret måste arbetas fast av kolven eller kammar eller rullande lager. Och det blir bara ett tunnt skickt ,överblivet bor funkar sedan som rullkulor mot den redan behandlade ytan. Jag har kört både drivmedelsförstärkaren och oljeförstärkaren i minst 1 år nu i V70 bil och är inponerad av hur fint motorn låter och går. Jag kan garantera minst 5% lägre soppaförbrukning och tystare ventillyftare. Vi kör det också i diseltraktorer och bilar och det verkar som det ger ännu bättre resultat i dom på soppaförbrukningen och även toppfart på traktorer,,,varvet ökar en aning ,,även tomg på traktorer och förgasarmotorer,,men det kan ta några tim. En 200 hk case traktor ökade närmare 4kmt i toppfart på landsväg efter ca 10-20 tim körning på payback både i tank och olja ,,det var inponerande tyckte vi.
Jag har också tvingat 6-7st kompisar att hälla i oljebehandlaren i sina hojar trotts att payback inte har hunnit testa i våtkopplingar. Inga problem rapporterade i slirande kopplingar. Därimot mer lättväxlade lådor.
Testa ta kompprov innan man häller i payback och ta sedan ett kompprov efter några tankars körning. Jag kan garantera att kompet är en aning högre och jamnare.
Ju slutare cylindrar dessto större skilnad blir det i återvunnet komptryck/täthet och ju fler tim man kör dessto frächare bklir cylindern.. Så efetr 10 års körande är cylinder ny:biggrin1:
Det har varit lite struligt att hitta rätt mellan namnen och hemsidorna ,,men nu äntligen har dom slutligen bestämt namn och deras sida håller på byggas upp. Man kan köpa vanlig tvåtaktasojla av dom också och fler tvåtaks produkter kommer. Även totalt sortiment av fetter och 4taktsoljer