finns universal gasvire förlängning att köpa på rinab.nu
Problemet är ju "fästet" på slutet av wiren. Hur ska jag fästa wiren då?Tjena! Kan man inte kapa orginal wiren då? jag menar då blir ju den totala (förlängare + orginal) kortare och kanske inte böjd?
Lycka till!
på vipern så kan du köpa viper mtn vajrar som är ~2" längre än orginal så misstänker att det är lika med MM å sxen
annars kanske det går att göra så här? http://forum.snowmobile.se/showthread.php?28477-Projekt-f%F6rhoppningsvis-lite-roligare-Viper/page2
kolla sjätte bilden
ja din lokala ÅF bör ju ha kan man tycka
var ute å surfa runt lite
Adding a 2" Riser to Pro-action:
Recently I added a 2" inch riser to my 97 Yamaha XTC 500. All cables were fine on length with exception to my oil pump cable. After posting on the tech forum if anyone knew if Yamaha made a longer oil pump the replies I got were minimal and no one seemed to know if there was a longer cable available or not. Well anyway, after investigating this further through different dealers and actually an educated guess in the long run I have come to the conclusion that the oil pump cable out of the 2000 (and maybe more) Mountain Max is 5" longer than the stock cables on the majority of all Yamaha sleds. Part No. for this cable is 8CH-26320-01-00. This will save a lot of guess work that I went through to finally figure this out. Hopefully this will help others
Så dundra iväg till din ÅF å köp MM vajrar
Problemet är ju "fästet" på slutet av wiren. Hur ska jag fästa wiren då?
Är de inte bara å löda i hop de? eller håller de inte?
nä jag har ingen aning faktist känns inte som att jag vill chansa heller. Vill inte stå ute på en sjö nånstansProblemet är ju "fästet" på slutet av wiren. Hur ska jag fästa wiren då?
Är de inte bara å löda i hop de? eller håller de inte?
Nä det är ju sant faktistså länge det är en MM vajer så spelar det nog ingen roll vem som säljer den
Förstår denä jag har ingen aning faktist känns inte som att jag vill chansa heller. Vill inte stå ute på en sjö någonstans
Yamaha center skulle ha totalt 800kr drygt för både gaswire och oljewireVa tog dom för det?