rs 600 törstiga?

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Är sugen på köpa en rs 600 lynx eller skidoo av årsmod 2008.
Men jag är lite osäker eftersom folk säger att dom drar kring 6l milen +-. Det låter nästan lite väl mycket.

Stämmer det eller är det bara skitsnack? Går det fixa ner förbrukningen med nå annan bestyckning eller andra mods?

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Nja 6L va vell lite överdrift. Men drar mycket sås gör dom! Min IQ 600 R drog 5(?!) därför såldes den. å nej det var inget fel på den. 2 kompisar har haft Lynx RS och dom har bägge dragit massor med bensin. Synd på en annars grym skoter. Jo visst kan du få ner bestycknignen men vad är meningen med att ha en RS med Lite högre drevning, tillslagsvarv på 3200, 32mm Matta osv? Det är 44mm mattan,Låga drevningen,höga tillslagsvarvet och aggressiva variatorer tillsammans med en smått hysterisk motor med förgasare som gör att den drar mycket. Inte blir det bättre av det sitter minimal tank monterat original heller så man inte kommer nånstans.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
man hör inte lika mycke om nya arctics 600cc som är lika aggressiv att dom ska dra mkt bränsle?
Precis så är fallet, sx 600 ligger på typ hälften i förbrukning mot RS. Har alltid kört ski-doo men hade jag köpt en kort maskin till hade jag helt klart satsat på sx. Den är faktiskt väldigt lik ski-doo´n körmässigt, går uta helvete kan jag tala om.

pwetter

Välkänd medlem
30 nov 2009
158
0
6
köp en -09! -08an går lite hårdare men -09 går mycke renare och finare, antar att den tar mindre soppa då också

FXR_89

Medlem
6 mar 2006
10
0
1
det stämmmer ganska bra, jag hade en ski-doo 600rs -08 ifjol och låg i snitt på 6l/milen och som mest 8l/milen. men kan säga att det var en underbar maskin att köra.

R

RevMan

Den enda jag vet som har kört RS hade en förbrukning på mellan 2 och 3liter milen vid ledkörning, en -08a, kanske helixen var i det snällare läget på den om era drar 8liter milen.
Vid fullgasheladagenkörning i en meter djup tung lössnö så vill även en sdi ha 4liter milen.