Överdrag till skoterhjälm/hjälm med nå slags ludd?

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
När jag var i Ammarnäs i påskas så körde en kille förbi mig och min kompis och han hade en hjälm som jag tyckte var grymt cool, vet inte om det var något överdrag utanpå hjälmen eller om själva hjälmen var så men det var typ som "porrludd" fast brunt och påminner om kalaspuff gubben :cool: ( http://www.gamereactor.se/media/forum/se/3744246_18.jpg ) <--- kalaspuff gubben
Låter riktigt konstigt men det var faktiskt fränt. Försökt google med vettefan vad jag ska ha som sökord, svårt å skriva typ "lurvig hjälm" på google och få upp rätt ;)
Nån som vet vad jag snackar om?

Fenox

Aktiv medlem
9 feb 2010
90
0
6
Upplands Väsby
Tror jag vet vad du menar. Många skidungar brukar ha nå ludd på hjälmen så det ser ut som en tuppkam ^^ Han har antagligen köpt tyg i en tygbutik å sen klistrat fast själv.

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala
Gissar också på att han gjort den själv.
Och ska du hitta rätt tyg är det bara att gå till närmaste textilaffär och fråga efter LÅNGHÅRIG TEDDY.

Dock kan det vara bra att tänka på snö lär fastna väldigt lätt = du får en tung snöhjälm istället.

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Gissar också på att han gjort den själv.
Och ska du hitta rätt tyg är det bara att gå till närmaste textilaffär och fråga efter LÅNGHÅRIG TEDDY.

Dock kan det vara bra att tänka på snö lär fastna väldigt lätt = du får en tung snöhjälm istället.
Jo, tänkte också på det, detta var ju som sagt på våren och det finns ju inte lika mycket puder då.. Dessutom så känns det lite meningslöst att ta en hjälm för ca 2000 och KLISTRA fast tyget på de.. Mer värt om det är avtagbart ^^