Skoterkläder som inte kostar som en hel skoter ???

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Ett tips är att kolla på fjolårets modeller, köpte en Grenade Jacka+byxa för 2000:- (60% rabatt). Kolla hos handlarna dina.
Kolla Junkyard.se, finns snygga jackor för runt 1500:- byxor för tusenlappen, bara sortera på billigaste :)

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Vart hittade du detta ? fanns det här i Östersund?
Köpte mitt på Yamahacenter veckan innan skoterns dag, de hade en stor kartong med massa rabatterade kläder där då.
Ser mest att varenda butik brukar ha några äldre modeller hängande till lägre priser, men det blir helt klart mindre att välja på än om man betalar fullpris på nya, man ska ha lite tur också isf :)

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jag köpte mina fodrade hängselbyxor på Jula. Billiga och funkar finfint.

Jackan, en Arctic Cat-jacka, köpte jag på outlet för 320 spänn. Oslagbar kvalla för den pengen.

Så det går att hitta små guldkorn här och var. :)

Freddefart

Aktiv medlem
8 sept 2009
68
0
6
du skulle vart ute och letat för någon månad sen då dom rea ut fjolårets modeller...
Men billigt hmm.. jag såg faktiskt i min jakttidning att ITAB hade ett skoterställ som såg riktigt bra ut. jacka och byxa!
Har en bekant om har fjolårets model från dom och han är skeet nöjd!

Så sök på Itab på google så hittar du dom. för dom har någon konsdig addres som jag ej kommer ihåg

Vikström

Välkänd medlem
7 jun 2010
268
0
16
Umeå
Ett tips är att om du inte vill betala en halv skoter för jackan, så köp en lite tunnar som i de flesta fall är bra mkt billigare och sedan klar du dig rätt underifrån, lager på lager, lovar du fryser mindre då !

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Köpte Sno-Gear från Stenmarks förra året tror de kostade 1000 eller 1500kr för byxa och jacka. Haft ett sånt tidigare av nån äldre modell som ja va nöjd med också förutom lite dålig tygkvalitet på byxorna men dom nya verkar mycke bättre. Tror ja gav nästan 4000kr för de första av dom ja köpte till ord. pris.

1 feb 2011
2
0
1
Åre
Hej har ett ski-doo ställ som jag ska sälja. Storlek på jackan är large. Byxorna var large också . Pris Jacka 1300 kr Byxa 700 kr inklusive en skoteroverall