beg phazer turbo? etcetc

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
har dom fixat problemet med turbo phazrarna?
Är det jätteriskabelt att köpa turbo till dom?
begagnad turbo , äre dåligt att köpa?
å vad kostar det att låta en verkstad installera turbo?

har tankar om att möjligen köpa turbo till den om nått år, dvs om jag hittar en billig(10-15k) inte typ 30-40.

ser ju ändå många phazer turbo ute på blocket, dock aldrig nå långa. finns det någon orsak till det?

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Att köra turbo är riskabelt.
Nej, borde vara samma "problem" som tidigare då motorn är den samme från 07-11.
ALLA garantier försvinner vid montering av turbo.
Beg. turbo behöver inte vara dåligt att köpa, dem har nog rullat runt 300mil o är "vanliga" bilturbos. Dem rullar ju 25'000mil utan problem.

Räkna med 5000:- att instalera en turbo.

Har en kompis som kör en PZ turbo, han har skruvat 60% av sesognen, 20% väntat på delar som gått sönder osv 20% kört med smajlbanden uppe vid öronen.

Turbo konverterar du en PZ får du en liter effekt på 280HP.. Vilket är MYCKET!!
Normal 2liters turbo bil ligger idag på 250HP vilket är liter hästar! :)

Ser att du har en 2011, sälj den o köp en äldre om du ska montera turbo. Köp gärna en som har turbo så är det lättare o avgöra hur skicket är.
Ta bort tanken är ett måste för att kolla på flexrören, dessa spricker på 95% av alla TPZ, vilket till slut leder till att skotern brinner upp =)

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Inte särskilt kul att få rådet att sälja en splitt ny maskin (och ta en förlust på minst 15k).

Phazer går ju ganska bra utan turbo, kör med den ett år och sälj den till förmån för en nytro. Om du vill ha mer kräm alltså.

J

Jona$

Allt är enligt eget smak å tycke men finner nisses inlägg ha rätt åsikt. Men å andra sidan vet jag 2st som just nu monterar turbo på deras 11:eek:r av nytro xtx, allt är en priotet å i slutändan är det bara du som kan påverka det.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
jo ja vet är nog inte så troligt att jag köper turbo eftersom jag inte är nån spec bra skruvar person etc. jo kommer köra denna 1-2 år å sen troligen köpa nått större:p