Leder i Skottsund?

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Kört på alla leder som finns! Dock tagit mig från Skottsund till svärföräldrarna där jag normalt har skotern! Fixa ledkarta så ser du hur du kan ta dig överallt!

Vissa leder är mkt bättre än andra, Dem som går ut mot lörudden är lite mer stenida vissa partier. Annars är det rätt hyfsat för att åka nu, inte så man drar ut i skogen. Mer snö är välkommet, trots att snöslungan inte fungerar.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
du som verkar vara en kille som inte vill göra folk arga! borde inte du frågat bonden innan du åkte ???
Du kanske borde åka hit och titta vart jag kört innan du kommenterar=)

Problemet med att köra skoter i Stockholm området är att de flesta uppskattar det inte, uppväxt i Botkyrka så jag talar av egen erfaranhet. Och att köra så centralt som möjligt kan nog uppröra många. Så du kanske borde tänka en extra gång på vart du kör, väldigt stor skillnad med ett skoter spår längs kanten på en åker kontra att köra i en stor stad=).

Läs gärna hela disskutionen om Leder i Skottsund sen om du har tid..

Mvh//Robert
 
Last edited:

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Du kanske borde åka hit och titta vart jag kört innan du kommenterar=)

Problemet med att köra skoter i Stockholm området är att de flesta uppskattar det inte, uppväxt i Botkyrka så jag talar av egen erfaranhet. Och att köra så centralt som möjligt kan nog uppröra många. Så du kanske borde tänka en extra gång på vart du kör, väldigt stor skillnad med ett skoter spår längs kanten på en åker kontra att köra i en stor stad=).


Läs gärna hela disskutionen om Leder i Skottsund sen om du har tid..

Mvh//Robert
har kört skoter i sthlms området i ca 8 år när jag inte varit i fjällen då!! dom flesta som jag pratar med tycker det är skitkul att jag kör runt när snön räcker till inklusive våran polis kår. hade folk blivit sura hade jag inte kört på dom ställena, in till stan kommer jag ej köra då de inte är tillräckligt med snö där. va lite ironi i det vetu!!!
mvh anders
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Vill bara påpeka i den andra tråden att de finns andra som kanske inte är lika gamla som du och inte har lika mkt vett i huvudet som tänker att wow vilken grym grej de gör vi. O sedan står det i tidningen, kanske inte den bästa publiciteten.

Nu hoppas vi på lite mer snö här så det blir mer åkbart!
 

kotte50

Medlem
5 jan 2010
8
0
1
Juniskär
Hejsan det är tydligen många medlemmar i nssk som är på detta forum precis jag.Det är ju synd att nssk hemsida inte uppdateras tex om ledernas skick pistning o.s.v.Ett förslag vore att skapa en gästbok.Titta gärna på Matfors hemsida som ett utmärkt exempel som t.o.m går ut med varningar för hinder i njurunda
Mvh
Göran
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Japp jag håller med! väldigt dålig information från klubben. Inga kontakt vägar på deras sidan, problem med rättigheter på bilder. De går ut i tidningarna och säger att de vill att fler går med i klubben för att lederna skall bli bättre. Det är svårt att få medlemmar med dålig information, vet folk att de överhuvudtaget finns.....
 

Tegurt

Välkänd medlem
1 jan 2000
156
0
6
Njurunda
Kan bara hålla med om att det är riktigt dåligt med skyltar och sladdning av leder. Tycker klubben har varit med mycket i tidningen nu och slagit sig för bröstet om deras nya pistmaskin. Men har ej sett till eller märkt av att den har kört någon stans?

Sen kan man bara hålla med om att det skulle vara mer som Matfors sida. Uppdaterad lika ofta.
 

swedetrail

Aktiv medlem
31 mar 2009
88
0
6
Sundsvall
Pistmaskinen var ute i lördags och det var väldigt fint efter den, sen är det väl inte annat än trampning av lederna som gäller med den här snön. Vad jag sett förr om åren så är dom flitig med ledsladdning men trafikvolymen gör att det är sönderkört på ett par timmar tyvärr.

Tycker det är lite tråkigt att vi är så duktig i olika sammanhang att komma med negativa åsikter men när det gäller så är det få som ställer upp, jag är tyvärr en av dom som tänkte att i år så ska jag vara med på de ledröjningar som var och gå på möten och så. Vad blev det av det inget för det kom en massa i vägen, även jag har åsikter om hur en del saker fungerar men känner att innan jag hjälper till själv har jag ingen anledning att gnälla.

Bara en lite reflektion.
/Conny
 

Tegurt

Välkänd medlem
1 jan 2000
156
0
6
Njurunda
Okej, för när jag var ut på söndags morgonen så fanns det inte ett spår av att det hade varit kört dagen innan.

Men men, tycker också det har varit bra kört åren innan. Men det verkar inte vara lika bra kört i år?
Klaga och klaga vet jag inte utan jag ser mer det som att jag framför åsikter ang något som jag är med och betalar på?
Sen tycker "jag" att klubben kan skicka ut om de behöver folk genom mail. Som dom flesta har. Eller på något annat sätt försöka få mer folk som hjälper till om det behövs?
Kan ju även skicka ut sms ang olika aktiviteter. Eller koppa hemsidan så att det går ut nyhets sms/mail när något händer. Men sen måste det ju vara någon som gör det med. Förstår att den eviga frågan är ju att få folk att ställa upp på sin fritid.

/johan
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Själv känner jag att jag har lite befogenhet att gnälla, jag har erbjudit mig att hjälpa till att sladda leder. Ingen respons där. Jag har erbjudit mig att hjälpa får ordning på webbsidan, ingen respons där. Så känns lite trist faktiskt. Hopppas på att de kommer igång med pistningen av lederna. Visa att de finns och gör något. Information är alltid svårt men förtillfället är den väldigt bristfällig, dock fika men juh en liten update med utskicket av ledmärket.

/Robert