gjutit ny ruta i glasfiber

kallebakom

Medlem
3 okt 2010
14
0
1
sala
jo kan få exxakt,polyster på biltema med härdare och väv= ca 160kr,3 burkar sprayfärg på mekonomen=240kr,cemisk metall(spackel) på ica !!=50kr,formen gjorde jag av vanlig frigolit som jag tejpa så att den ej skulle smälta,total tid vart en vecka från start till mål,klar igår !!ja jo helnöjd själv iallafall

kallebakom

Medlem
3 okt 2010
14
0
1
sala
det är en gammal yamaha,här nere i söder så har vi inte så fina skotrar pga kort vinter,och nej kanske inte så fin då,men kul att gjort själv !

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Ser bra ut, bra jobbat och jag hoppas den passar bra.

Vill även ha en bild på rutan när den sitter på maskinen tack :)

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
36
Bjästa/ Örnsköldsvik
vad ska rutan sitta på för skoter?
jag tkr inte rutan såg så märkvärdig ut iaf..
Kan inte låta bli här. Men det är sånna som du som förstör det roliga med att visa upp något man gjort.
Gör den bättre själv då eller låt bli att kommentera om de bara är klagomol. Varför måste man trycka ner någon så fort man får chansen..?

Jag tycker de är kul att du har lyckats göra en ruta själv, hoppas man får se den på en skoter också. =)

warniee

Välkänd medlem
17 nov 2008
248
0
16
Wenjad
Fan så najs å göra egen ruta de har jag inte tänkt på..
Lär ju göra sig ett försök själv. Såg ju ut att bli riktigt bra ju

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Risken att du kommer få på käfte növer ditt inlägg är stort... Då 850-t5 jobbar med att tillverka delar i glasfiber.

Skulle tro att det är därför han komenterat som han gjorde, men jag håller med dig. Det förstör det roliga med att visa upp det man gjort själv.

MER sånthär!

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Det förstör det roliga med att visa upp det man gjort själv.

MER sånthär!
x2, Om man dessutom jobbar med detta, så kan man ju försöka visa sitt yrkeskunnande med några vänliga tips istället, alternativt visa upp en ruta han har gjort själv, som han uppfattar som märkvärdig...

Riktigt bra gjort! Hade aldrig kommit på tanken att plasta egen ruta själv, bra idé!

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Tycker att det är häftigt att se folk som har egna ideer och dessutom testar om det fungerar..

En bild när det är monterat kanske??

kallebakom

Medlem
3 okt 2010
14
0
1
sala
ja kul att det finns sjyssta människor-tack !!! ja jo bild kan fixxas sen,skall skaffa en list först som skall sitta överst på rutan,tror att finns hos glasmästaren skall kolla där,ja jo hade kanske köpt en ruta om det funnits men finns nog inte att hitta till så gammal skoter tänker jag

Snötomten

Välkänd medlem
7 feb 2011
100
0
6
Fettmule
Såg helt ok ut.

Kolla med en firma för båtdelar dom har lister till vansinne då båtägare byter o fixar i sinne