stopknapp?

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
tja.
Har en stopknapp jag hade tängt koppla in så man inte beöver slita i d.e.s.,en hela tiden.
Frågan är bara vart ska/kan man koppla in den?
såg på elschemat att det ska vara 3kablar som går från d.e.s.s.en,(DEt gör det) på min knapp är det bara 2, så vilka kablar ska jag välja?
om jag väljer att koppla på den.
rc 440 -06 med en 700 rotax från -02
/Nisse

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Inte för att jag är så duktig på något med skotrar, men jag antar om det är 3 kablar så kanske du måste ha en annan stoppknapp med 3 kablar eller får du mäta och kolla =)

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
Inte för att jag är så duktig på något med skotrar, men jag antar om det är 3 kablar så kanske du måste ha en annan stoppknapp med 3 kablar eller får du mäta och kolla =)
nånstans måste jag ju ha kablarna till stopkanppen.... så igentligen undrar jag bara över vart dom sitter å vilken färg dom är. eller dom det går att koppla på dessen med bara 2 kablar, antar att ena är jord å ena är ström.

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Jadu, elsystemet är väl inte så värst stort på en skoter, kan du inte få fram något elschema eller gå in på någon lynx ÅF och fråga om dom kan kolla upp det?

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
På rak arm skulle jag säga brun = jord och svart=minus
Tror jag också eftersom svart ofta är minus.. Men det är ju bara att pröva och om den inte stängs av med knappen i så byter man och prövar :D

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
Tror jag också eftersom svart ofta är minus.. Men det är ju bara att pröva och om den inte stängs av med knappen i så byter man och prövar :D

Jo nog är det bara pröva. men är så nojig,tycker inte om el alls.
Men har det igentligen någon generell betydelse vilken man kopplar på?
aldså om man kopplar den på den svarta eller bruna?
inget som kan sprängas? eller att man skickar nån elbox eller nått?