Värt att köpa Lynx Ranger Mountain -03

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Köp Summiten... Har hört om mycket strul med 800an och summitägarna är helt frälsta i sina maskiner.
en summit 800 är det lika mycket strul med som lynxen, bara att man har mer användning av lynxen om man ska köra både lössnö och led. men nu är det ju en summit 600 han ska köpa så de spelar ju ingen roll. men själv föredrar jag lynx

jocke_91

Välkänd medlem
12 feb 2008
499
0
16
Nyland
men om chassit och boggien är rak och sprick fri, dämparna i bra kondition, och en nyrenoverad motor, finns ju inte mkt mer som kan klatra på en skoter! och bara för att det är många kammar av på mattan betyder de inte att den är hårt körd, för en 51a tål inte att ligga i 140 blås över en sjö, lika så om man kör fast och slira på en stubbe så flyger kammarna lätt av.

så jämföra skicket på mattan med de övriga på skotern är i mitt tycke helt fel.

donkiiii

Aktiv medlem
3 dec 2010
74
0
6
Östersund
men om chassit och boggien är rak och sprick fri, dämparna i bra kondition, och en nyrenoverad motor, finns ju inte mkt mer som kan klatra på en skoter! och bara för att det är många kammar av på mattan betyder de inte att den är hårt körd, för en 51a tål inte att ligga i 140 blås över en sjö, lika så om man kör fast och slira på en stubbe så flyger kammarna lätt av.

så jämföra skicket på mattan med de övriga på skotern är i mitt tycke helt fel.
Alright, hur som helst pratade jag med dem idag och det kom fram lite ny info. Dem har köpt in den av ett försäkringsbolag som löst in den, dem påstod att kolvarna var bytta, inget dom hade kvitto på eller kunde bevisa på något sätt. Dessutom, 6st ägare de senaste 3åren, ingen av dem är skoterhandlare.

Han sa iallafall att dem bytt höger trailingarm, några styrstag och en kulled, kollat kedjehuset? samt bytt bukplasten, priset är därefter satt utifrån att mattan är sliten.

Ne det känns fortf. inte bra så jag skiter i det helt enkelt :) Någon annan som är intresserad?

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
givetvis så gör du rätt när det verkar lite för bra för o va sant... Köp nåt som känns bra ist , sen om de kostar lite mer är det värt det i slutändan!

nedlles

Aktiv medlem
16 mar 2010
64
0
6
Köp inte!! Dessa motorer går bara sönder hela tiden du får vara mer i garaget än ute och köra! Känner ingen som har haft en 800 rotax under -05 som inte har slagit hål i blocket eller skurit..:eek:hwell::bigsmile:

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Köp inte!! Dessa motorer går bara sönder hela tiden du får vara mer i garaget än ute och köra! Känner ingen som har haft en 800 rotax under -05 som inte har slagit hål i blocket eller skurit..:eek:hwell::bigsmile:
Läs tråden, framförallt denna sida...

nedlles

Aktiv medlem
16 mar 2010
64
0
6
Läs tråden, framförallt denna sida...
Har ingen ork att göra det... Jag svarade på hans fråga som jag tycker det... Och de där med renoverad enligt min sida så tror jag inte på det äger själv en 800 rotax som skulle ha varit " renoverad" gick sönder efter en vecka... Jag säger bara de jag vet om dessa rotax under -05. Annars roligaste maskinen jag har kört men tyvärr mycket strul.
:bigsmile:

R4b13z

Välkänd medlem
17 jan 2010
178
0
6
Holmsund
Nu känner du ju inte mig. Men hade du de så hade du iaf kännt en (1) som inte haft problem med sin 800.
Sen att jag känner två till med rotax 800 före 05 som inte haft problem gör ju kanske inget.

nedlles

Aktiv medlem
16 mar 2010
64
0
6
Nu känner du ju inte mig. Men hade du de så hade du iaf kännt en (1) som inte haft problem med sin 800.
Sen att jag känner två till med rotax 800 före 05 som inte haft problem gör ju kanske inget.
Okej det låter ju bra! Jag säger bara det jag vet och tycker sen får han ju mycket gärna köpa en för mig spelar det ingen ju ingen roll.