Bara att jämföra bränsle flödet, går den så fett blir det den effekten, går den snålare blir det en annan.lite märkligt att en m8 -11 hos mulle ger 146hk i bänken och en annan ger 157hk hos pf racing ??
olika mappningar på samma årsmodeller??
Bara att jämföra bränsle flödet, går den så fett blir det den effekten, går den snålare blir det en annan.lite märkligt att en m8 -11 hos mulle ger 146hk i bänken och en annan ger 157hk hos pf racing ??
Du har inte bromsat nån M8 eller crossfire8 -11?Bara att jämföra bränsle flödet, går den så fett blir det den effekten, går den snålare blir det en annan.
Förmodligen har handlaren större marginaler på Aspenoljan å vill bli av med den, därför dom skickar med den utan kostnadVerktyg fick ja med å. verkar vara väldigt olika på ÅF hurvida dom tycker man ska köra på orginal olja, nu ha ja inte frågat min så ja vet inte va han säger. Kärringen min åker en rmk 600 11 å vi fick me aspen 2t olja 1 dunk när vi köpte den iaf, polaris lär väl ha egen olja dom me antar ja?
Ingen som tänkt på att olika bänkar visar olika resultat?....en bänk visar 163, en annan 147 osv....lite märkligt att en m8 -11 hos mulle ger 146hk i bänken och en annan ger 157hk hos pf racing ??
Arctic Cat / KGK Motor AB hänvisar alla frågor till auktoriserade handlare. Dom har själva fullt upp med att serva ÅF med info och problemlösning. Så ytterst tveksamt att en konsument får svar från generalagenten direkt.Ja det verkar inte som att de svarar på mail..
De har inte svarat än.
Går ju att ringa, men jag vill ha svar svart på vitt på mail ang. oljan osv.
Nästan samtliga skotrar vi säljer måste shimsas om....man tror det går troll i motorplaceringen under transporten48 mil känns som om det vore nåt fel. Kolla hur linjering och variatorer ligger till. Du får nog en ny rem skulle jag tro.
En kund till oss körde från Lycksele till Älvsbyn (ca 25 mil enkel väg) och rapporterade en förbrukning på 1,44 liter/mil....ledkörning.Då är ju våra rätt lika då, och det får ju anses som normalförbrukning för sån körning.
Lågt, hänger man 40.00 kilo på bromsarmen står det naturligtvis 40.00kg i datorn. Kan du tänka dig en blocket annons "Dyno Säljes", visar tyvärr 10% för lite. En dyno är ett mätverktyg med stor precision.Ingen som tänkt på att olika bänkar visar olika resultat?....en bänk visar 163, en annan 147 osv....
Hästkrafterna på en specifik skoter från en viss bänk säger NADA....däremot när man samtidigt bromsar flera maskiner i samma bänk och jämför dom, då får du en hum om skillnaden iaf