Hej,
Ska precis köpa min första skoter och är inte typen som mekar själv direkt.
Jag har fått ett erbjudande om att köpa en Lynx Ranger Mountain 800 -03 där kolvarna precis är bytta, nytt vforce3, elback osv. men.. mattan i mitt tycke är slut, 70% av sidokammarna är borta men de i mitten är dock kvar. I övrigt ser skotern hel fräsch ut, inga yttre skavanker, dynan är hel, boggien är intakt, chassiet rakt och snyggt m.m..
Det är 11st tidigare ägare på den, vet inte om det spelar någon roll, men jag tyckte det lät mycket. Men hur som helst är det genom en handlare så jag har 3mån garanti.
Är denna skoter värd att satsa på eller är priset för högt? Har läst en del om motorerna att dem har en tendens till att vara rätt problematiska, kanske inte det optimala för en första gångs skoter ägare.
För det mesta kommer det nog att åkas två st på den, är denna lämplig för det eller bör dämpare stärkas och dynan bytas?
Tack för snabba svar. Har till efter helgen på mig att bestämma mig.
Pris 29 000kr
Ska precis köpa min första skoter och är inte typen som mekar själv direkt.
Jag har fått ett erbjudande om att köpa en Lynx Ranger Mountain 800 -03 där kolvarna precis är bytta, nytt vforce3, elback osv. men.. mattan i mitt tycke är slut, 70% av sidokammarna är borta men de i mitten är dock kvar. I övrigt ser skotern hel fräsch ut, inga yttre skavanker, dynan är hel, boggien är intakt, chassiet rakt och snyggt m.m..
Det är 11st tidigare ägare på den, vet inte om det spelar någon roll, men jag tyckte det lät mycket. Men hur som helst är det genom en handlare så jag har 3mån garanti.
Är denna skoter värd att satsa på eller är priset för högt? Har läst en del om motorerna att dem har en tendens till att vara rätt problematiska, kanske inte det optimala för en första gångs skoter ägare.
För det mesta kommer det nog att åkas två st på den, är denna lämplig för det eller bör dämpare stärkas och dynan bytas?
Tack för snabba svar. Har till efter helgen på mig att bestämma mig.
Pris 29 000kr