Enduro 600 SP -01, bra skoter?

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Ja det är en bra skoter. Hade all extrautrustning, fotstegsförstärkare, bukplast, backväxel, dragkrok.
Sålde min -01 p.ga jag ej trivdes med den låga körställningen (går iofs att åtgärda) samt olämplig för pulkdragning.
Svårt att ställa in boggistötdämparna, men när jag lyckades säger bara ojojj det gicka att ladda sjukt hårt efter leden.

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Ja fotstegsförstärkare sitter det ju original på SP så det är ingen problem :) Likaså är den låga körställningen åtgärdad med en 6" höjjare :)

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
Håll koll på förändringar i motorgången , typ högre tomgång å sånt så märker du ju om/när du får torrsprickor i gummina.

Alla insugninggummin till brp maskiner verkar ju kunna (om man har otur) pajja oavsett om det är org. brp , rinab fuskgummin lr Supergummin från Planeten Krypton!

Ska du va säker så verkar ju Boyesen va bäst!

Tacka vet jag slidmatning och 1 cm tjocka gummin som satt på dom RV-motorerna :D

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Jo jag vet att gummina verkar vara en hård åtgång på dessa, har nyss bytt då dom gamla var full i torrsprickor, dock inte sprickor igenom så dom läkte men kändes endå rätt att byta i förebyggande syfte, nuvarande gummin har bara gått ett par km :)

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Håll koll på förändringar i motorgången , typ högre tomgång å sånt så märker du ju om/när du får torrsprickor i gummina.

Alla insugninggummin till brp maskiner verkar ju kunna (om man har otur) pajja oavsett om det är org. brp , rinab fuskgummin lr Supergummin från Planeten Krypton!

Ska du va säker så verkar ju Boyesen va bäst!
Tacka vet jag slidmatning och 1 cm tjocka gummin som satt på dom RV-motorerna :D
Finns en finsk version av insug i aluminium för ca 1200-1500kr :)
Tror jag ska beställa dessa till veckan :)