Turbo Tråden

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Vet ej om priset jag gav var ett annat då Herr Marklund monterade 290hk's fläkten i samma veva.

Är väl bara att du slår dem en signal mellan 14-16 på dagarna och kollar.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Vore ju kanske inte helt fel med en sån... Man kanske skulle ringt o kollat pris.

Vad kan man se på telefonen då? laddtryck, lambda? max/min-värden?
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Man kan givetvis logga och kika i efterhand, ändra bränslemappar och autotune osv. Har som sagt inte testat ännu.
Sedan kan du givetvis koppla upp bärbar dator och få en jäkla massa mera info och inställningsmöjligheter.



Denna hade jag inte i aktivt läge
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
såg onekligen intressant ut, samt praktiskt att kunna starta loggning, dra några fullgas-repor och sedan stanna och kolla så att värdena är ok!
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Man kan givetvis logga och kika i efterhand, ändra bränslemappar och autotune osv. Har som sagt inte testat ännu.
Sedan kan du givetvis koppla upp bärbar dator och få en jäkla massa mera info och inställningsmöjligheter.









Kan föra över bilden på mobildiplayen till en garmin zumo 660 gps ?
Man kan ju iaf ringa via gps,n tror det är via blåtand ?
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Det funkar inte på en Zumo, man har en programvara i telefonen som kommunicerar via blåtand till MCX-boxen.

Sedan kan man också (tror jag) få fram G-krafterna som genereras vid acceleration då telefonen har sådana sensorer. Mao, man kan alltså kolla på riktigt om den accar sämre/bättre med olika variatorkalibreringar etc. och slipper lita på känslan i röven. :D
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Men appen är ju i mobilen det är bara bilden som överförs till gps,n ?
Har inye användt gps.n ännu men man ska kunna svara och ringa på gps skärmen!
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Tror att den måste vara inköpt -13 iaf, den ska ha en extra utgång (kabel) för att koppla till blåtandsplutten/lamdan. Kanske går det att bygga om tidigare generationer för blåtandskoppling med det får du fråga någon mera insatt person om :)

Sedan glömde jag att du får lägga moms på de priserna jag gav...
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
då vare nog uteslutet, för min är nog inköpt -11-12 skulle ja tro...
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
kollade lite på min box idag, den verkar ha en plats ledig för en kabel av något slag, hjälper de om jag tar en bild på den, kan nån av er se på en box om de är rätt eller fel? :)
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Ta en bild.
Kommer inte riktigt ihåg, men jag tror kontakten är 2 rader med 5 stift i varje rad, en hon-kontakt, kan vara 6 stift också.

Man måste dessutom uppgradera MCXboxen men man får sånt från Marklund. Uppdateringen ändrar inget i mappningen.
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Vad skulle ni rekommendera av dessa två MCX boxen eller Power commander 5 pti ?
Gäller ett hemmabyggt turbokit till Nytro.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Ta en bild.
Kommer inte riktigt ihåg, men jag tror kontakten är 2 rader med 5 stift i varje rad, en hon-kontakt, kan vara 6 stift också.

Man måste dessutom uppgradera MCXboxen men man får sånt från Marklund. Uppdateringen ändrar inget i mappningen.
Vad innebär uppgraderingen?

Ska fixa en bild imorgon :)
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå





Så vad säger dom sakkunniga? kan detta vara "rätt" box? stämmer ju in på din beskrivning om 2 rader med 5 stift i varje rad.