Kan inget om Artic Cat. Vet inte om Artic Cat har 4 taktare? Men min Yamaha RS Venture har jag en 4 takts motor och den fungerar som en vanlig bilmotor och därför byter jag olja även i motorn och jag köär Helsyntetisk Yamalub 0W/30
Som du kan se av det svar som gavs två minuter efter att tråden skapades så handlar det här om en tvåtaktsmotor.Kan inget om Artic Cat. Vet inte om Artic Cat har 4 taktare? Men min Yamaha RS Venture har jag en 4 takts motor och den fungerar som en vanlig bilmotor och därför byter jag olja även i motorn och jag köär Helsyntetisk Yamalub 0W/30
Det han beskrev var att fylla skruvhålet med vätska och sedan skruva i skruven. Skruven kan då inte skruvas i i sin helhet eftersom oljan är i vägen. Till slut pressas variatorn av konan.jag förstår allt du beskrev förutom "Den var det bara att dra i bulten och gänga ner den tills variatorn släppte med en smäll, gick smidigare än jag trodde." bulten sitter väll i en massiv stav som sitter på vevaxeln? så om man skruvar i en skruv å drar i den så händer det väl ingenting???
Det han beskrev var att fylla skruvhålet med vätska och sedan skruva i skruven. Skruven kan då inte skruvas i i sin helhet eftersom oljan är i vägen. Till slut pressas variatorn av konan.
Det är alltså i själva variatorn man gängar i skruven, inte i skruvhålet där skruven som du tagit lös satt.
nu var jag ute och kollade igen, och nu förstår jag vad ni menar!vart i variatorn ska man skruva i den då? hittar inget alls faktist, bara det långa skruven jag redan tagit lös för att kunna dra av variatorn!
Är 9/16 UNF, letade runt innan jag kom på att åka till Ford verkstaden, Ford har ju mycket amerikanska gängor, så där gick det bra att hittanu var jag ute och kollade igen, och nu förstår jag vad ni menar!
är 9/16 UNF rätt gänga? måste isåfall få fixa fram en sån!
vi får väll hoppas att veven och variator är rak fortfarande
men hur som helst så är olja i variatorhålet och en passande bullt skonsammaste sättet att ta lös en variator.
även om man har en avdragare så kan man lätt försöra något.
Stora muttern sitter med loctite, med en djup 36 hylsa och värme skall det gå att få loss den. Glappet och resten kan jag inte säga något om, tyvärr.