Välkommen hem....... Jo ja tackar!!!!!

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Igår måndag 13/12 10 kl 10:50 kom jag hem från en arbetsvecka i Göteborg. Jag hann vara hemma i ca 15-20min innan grannen mittimot(?) lyckades skicka sin bil baklänges in i mitt förråd!!
Ursäkten va att hunden som satt i bilen hade kört?!?! Tydligen så lämnade gubben bilen å tomgång och hunden lyckades peta in R (automat) och sedan sätta sig på gaspedalen?!?!?! Gubbfan försökte springa ikapp bilen men gjorde istället en praktvurpa. Av spåren att döma så försökte han springa ikapp bilen på passargerarsidan, varför? Vet ej!
Nu hade jag tur att skadorna inte blev allt för omfattade men gissa om jag fick en mindre chock!!
Har suttit i telefonkö i ex antal timmar på folksam men än så är det endel jobb kvar!!

Välkommen till mig, ta gärna bilen men snälla, inte HELA vägen!!
Hus krasch.jpg
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Ja tror det men eftersom jag bara hyr boendet så blev ja osäker på innehållet i förrådet, det ser ju ut som ett bombnedslag där inne nu och ja tänkte att det är alltid bäst att ringa och fråga, det är ju inte varje dag jag råkar ut för detta.
 

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
Råkade ut för nå liknade förra vintern men då var de en L70 som stod parkerad på tomgång som började glida i sidled och klämde min bil mellan den och väggen, gissa om de var jobbigt att få bort den utan att skrota bilen mera :)
 

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Bilen måste vart äldre än -98 annars tycker ja hunden va riktigt duktig som klarade att trycka ner bromsen och samtidigt lägga i R :)
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
K-len: Tyst me dig!! =)

Med tanke på att bilen backade över en gata och att jag bor granne med en småskola så var det tur att ingen kom till skada.
Årsmodel på bilen vet ja inget om, men det är en Chrysler minivan iaf.
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
:hahaha: Det där såg faktiskt lite roligt ut. Men det är aldrig roligt att bli drabbad av skador på sina saker.

Men jag vet en del äldre herrar i inlandet som hade ovanan att varmköra "äldre" automatväxlade bilar men växel ilagd. (tomgång + D eller R ) Så automatlådan blev varm fortare.
Dock är både de herrar jag kände och dess bilar inte längre med oss. Så dom är det inte i vart fall...
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Bilen måste vart äldre än -98 annars tycker ja hunden va riktigt duktig som klarade att trycka ner bromsen och samtidigt lägga i R :)
Jag har en V70 2005, inget tvång att hålla in bromsen för att lägga i R iallafall..
 

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
hoppas folksam har ett bättre kontor där uppe än va dom har i sthlms området... jag jobbar nämligen med försäkringsskador och folksam är det sämsta bolaget att jobba åt...
 

Fire_Dude

Välkänd medlem
26 mar 2007
434
0
16
Glommersträsk
Men visst brukar automat lådor ha en knapp på växelspaken som man måste trycka in för att kunna växla ? är iaf de på mammas hyndai :)


kom på att äldre mercedes ej har detta :p

men vad var det för bil "hunden körde" ??
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Dom bilar med automat som jag har jobbat med har antingen en knapp på spaken eller fotbroms tvång föratt få ur p-läget. Visserligen så var det snart 4år sedan men... Bilen som hunden "körde" va en Chrysler Voyager.
 

Smek en ren

Aktiv medlem
12 nov 2010
62
0
6
Övertorneå
Men visst brukar automat lådor ha en knapp på växelspaken som man måste trycka in för att kunna växla ? är iaf de på mammas hyndai :)


kom på att äldre mercedes ej har detta :p

men vad var det för bil "hunden körde" ??
Vi har en mercedes c220 från -08 och en c220 -02 och ingen av dom har någon knapp :p
och ja båda är automat! :)