Bombardier BR 100 snövessla

norddal2

Medlem
16 dec 2010
38
0
1
Gellivare
Är det någon som vet om det finns att köpa nya reservdelar till Bombardier bombi som den också kallas? eller tips om begagnade.

Tänkte köpa en så det hade varit bra om man fick tag i reservdelar hittar inget vid sökningar på Google.
Det var bl,a dåliga band på en jag funderar på.

Jan...
 
Senast redigerad av en moderator:

norddal2

Medlem
16 dec 2010
38
0
1
Gellivare
Tack för länken jag skall skriva till firman i USA och höra om dom kan skicka till Sverige,
Jag hittade en M-Track tror jag den hette i Norge, någon som vet vad som gäller vid import av snövessla måste den registreras på något sätt i Sverige? Antar att snövessla måste kunna trafikförsäkras som en skoter för att det skall vara lagligt.
 

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
du kan ringa in och trafikförsäkra den som te.x. terrängfordon klass X på ditt chassinummer och uppge vad du har för maskin utan att registrera den i landet. Sen om det är 100% rätt vet jag inte, men känner flera som har gjort så med div. liknande fordon.
 

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Tror däremot att det kan bli tal om att betala nån moms eller liknande när du passerar gränsen om du råkar bli stoppad. Dom jag känner som har gjort det har kapat sönder maskinen i några delar så det blir reservdelar och sedan svetsat ihop den igen.
 

norddal2

Medlem
16 dec 2010
38
0
1
Gellivare
Okey tack för tipsen, tyvärr maskinen i Norge blev såld i går, enklast är nog söka någon inom sverige.

Janne.

PS/ Nu har jag öppnat ett forum om snövesslor där alla som är intresserade har möjlighet att bla, få råd från andra om ex reparationer reservdelar (parts) och även möjlighet att annonsera gratis /DS :blabla:
 
Last edited:

toker

Välkänd medlem
20 jan 2008
108
0
6
Hej, offtopic I know men ha du fått tag i nån Bombi? Vi har 2st som nog ska säljas nu till förmån åt en bandvagn en med diesel å en bensin. Finns även lite extra band hjul etc.
 

norddal2

Medlem
16 dec 2010
38
0
1
Gellivare
Hej, offtopic I know men ha du fått tag i nån Bombi? Vi har 2st som nog ska säljas nu till förmån åt en bandvagn en med diesel å en bensin. Finns även lite extra band hjul etc.
Jag har fått tag i en bombi med original ford motor, men dina bombi kan ändå vara intressant, speciellt den med dieselmotor, hör av dig med lite mera information om maskinerna.
 
Senast redigerad av en moderator:

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Väcker upp den gamla tråd då jag köpt en Bombi som skall fixas upp.Det är en -81 med full hydraulik pch orginal schaktblad samt slätningsbräda i bak.Jag skulle behöver lägga på nya bromsband till styrningen jag behöver även nya drivhjul samt en drivaxel.
Så om någon har erfarenhet om detta så är jag mycket tacksam för svar.

Jag har fått tag på delar från Usa fast priserna där är rätt extrema,så jag ska leta ett tag här i norden innan jag blir tvungen att göra en beställning.