Följ tändkablarna så hittar du den..Har suttit å läst en massa trådar nu här på forumet, en kille som haft samma problem (verkar va många) allafall så snackar de om Regulatorn/tändspolen, någon som vet vart regulatorn sitter på f7:an
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?32434-f7-g%E5r-skit-n%E4r-den-%E4r-varm Här kan ni läsa själva.
tja, har en f7 efi -04 som jag har samma problem med, den går bra i typ 1 min sen helt orkeslös om man försöker dra den över 5.5 RPM, har provat att bytt bränslepump men ingen skilnad :<
Skulle kunna vara en dålig sekundärfjäder. Har du bytt den någongång? Båda fjädrarna bör bytas efter ca 300mil om jag inte minns helt fel.Jag har typ ett liknande problem med min f7a -05 som jag tänkt göra en tråd om igen.
problemet jag har är att den är orkeslös efter ett tag i lössnö, bluddrar elelr feltänder inte utan vill inte varva över 7000(?) när apv portarna ska öppnas, nästan så den "växlar" ihjäl sig själv eller hur fan jag ska förklara... och INGEN verkar veta vad felet kan vara, blir less på det och vill fixa nu innan säsongen