Arctic Cat 2012

branix

Aktiv medlem
20 mar 2009
68
0
6
AUSTRIA
www.brani.org
Re: Sv: Re: Sv: Arctic Cat 2012

we are running it for now with shell 100 fuel and 240hp. without any problem for 2900 miles. (few little changes must be done to keep aye on everything)

with 250hp we saw the first problems. so the limit is 240. every hp more need serious changes.

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
David köper du en 1100 så vet jag att den blir lång,hårdtestad så kan jag prata med dig inför2013 :)
Tror du den orkar dra sladden?
Jag hoppas verkligen att den tar in den till Sverige för då blir det helt klart en till maskin till nästa vinter och den ska givetvis tuktas lika hårt som Nytron och även få testa på att dra sladd och det kommer den säkert att orka:bigsmile:

Ingen som har några bilder?

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
teleskopen måste dom ändå hänga fast vid. Det gör så stor skillnad för oss som kör en del led för att ta oss till paradiset.
tisdag ligger årets första beställning på m1100T 163" från min handlare.

branix

Aktiv medlem
20 mar 2009
68
0
6
AUSTRIA
www.brani.org
Re: Sv: Arctic Cat 2012

Branix, do you know how many hp M1100 turbo have standard? is it the same like this year 177hp?
do you know that small marks on the bottom of the manufacturer catalog? like *Professional riders bla bla bla, *hp under controlled conditions bla bla bla
now you can use your imagination to figure out the controlled condition and their HP numbers.

the 2012 1100 is coming with few little fix's, it produce the same power as always.

we run it always with a piggyback or a standalone ecu. the OEM ecu alone is to rich to tell any serious performance

S

StoxResearch

Nu väntar vi bara på bomben ännu, 2T 600 DI :) De klarar sig inte utan 2T 600, det är ett som är säkert. Om 2T 1000 är borta blir jag dock inte förvånad. Det har varit på G i flera år nu. Hoppas de pimpar upp den, men isf blir tom jag förvånad.

Om tre dagar vet vi säkert.

mafor

Välkänd medlem
10 jul 2008
144
0
6
piteå
ojojoj!!!! de kommer bli en till fabriksny arctic :nuts: faan vad dom ser grym ut, de lilla man sett! nu kan polaris skrotax m.m. se och lära! den som väntar på nå gott väntar ALDRIG för länge!!!!!!:clap2:

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
ojojoj!!!! de kommer bli en till fabriksny arctic :nuts: faan vad dom ser grym ut, de lilla man sett! nu kan polaris skrotax m.m. se och lära! den som väntar på nå gott väntar ALDRIG för länge!!!!!!:clap2:
Och allt detta baserar du på att du sett bilder på dom nya skotrarna......
Tagga ner lite, kommer garanterat vara barnsjukdomar på dessa också får hoppas att det bara
är småsaker.

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
Och allt detta baserar du på att du sett bilder på dom nya skotrarna......
Tagga ner lite, kommer garanterat vara barnsjukdomar på dessa också får hoppas att det bara
är småsaker.

Det är väl upp till han.. right?!? Tagga ner själv...

Barnsjukdomar kommer säkert finnas... de hör inte till ovanligheten!! Men förhoppningvis så ha AC utprovade grejjer, de har ju haft ett lååångt tag på sig att utveckla dessa...

mafor

Välkänd medlem
10 jul 2008
144
0
6
piteå
visst kan de finnas/bli vissa barnsjukdomar, men de kan ju då fan inte vara värre än ski-doo lynx eller polaris!!!!! Men de är då min åsikt om jag tycker dom e grym och att de andra kommer att få se och lära!:nono: