Ursäkta att jag lägger mig i , men vilken längd var det på nytron ?Enligt Snowmobile nr 6 09/10 så väger en 2010 standard Nytro mtx 294kg, med turbo 309kg. Vi vägde en lättat Nytro mtx senast idag (timbersled tunnel/boggie mm) och inte ens den kom ner i 276kg "running order". Förstår inte hur Yamaha kommit fram till 276 kilo men strunt samma..
Om vi antar att M1100T väger 290 kilo fulltankad och antar att tidningen Snowmobile inte bluffar så betyder det att M1100T är ca 20 kg lättare än Nytro mtx 162" 270hk turbo.
enligt luva så kommer XF 800 high country INTE att ha M-dynan tyvärr, förklaringen var att den skulle vara mer vänlig att kunna åka 2 på, ev kanske vid order snarast så kanske det skulle gå att beställa med m-dyna, observera att det var så här jag förstod Leif, jag kan ha fattat fel oxå...
Ang dynor på XF så blir det samma som på F för att 2up dynan ska passa även på XF däremot går mountain dynan att köpa som reservdel och den är inte så dyr!
leta, leta jag vill höraSåg just en liten filmsnutt någerst!! nån amerikansk skoter tidning som testat F 1100 turbon... även fast de är samma motor så de lilla man hann höra av ljudet så lät den inte direkt som Bearcaten... ljudämpare är ju säkert rätt eljest!!
leta, leta jag vill höra
Det är nog tillbehör du måste köpa till...Någon som vet om XF har drag som standard?
Inte så "lite" pålägg (swisch) på den videon om det är samma vi sett. Skämms man för ljudet? Har testat TZ1 turbo för nåt år sen och fördelen var att den var perfekt för en touring men gick som tusan, lätt 160 km/h på tre snabba.. Yammaljud?-nej, ATVljud?-Jajjamensan. Får väl se till vintern om man fått fram lite "ryt" i soundet.Såg just en liten filmsnutt någerst!! nån amerikansk skoter tidning som testat F 1100 turbon... även fast de är samma motor så de lilla man hann höra av ljudet så lät den inte direkt som Bearcaten... ljudämpare är ju säkert rätt eljest!!
Lyfte också lite på 1100 där framme. Får ändå känslan att detta vill man inte lyfta i snön med. Min bedömning är att det är liknande Yammo, kanske mer. 1100 kommer att bli en bra ledkryssare helt klart. Den blir för tung för mig i snön. På ett M chassie så så kan man trimma turbon och få en klättrare av rang. Då spelar viktnackdelen kanske mindre roll. Får en känsla av att man vill promota XF för oss i Sverige. Man tycker inte att M-chassiet skall gå på led alls. Nej-jag vill testa maskinerna innan jag skriver på. Ett djävla lyft känns det som man gjort på designen..Provade också att lyfta i fronten på en 1100 utan turbo. Det känndes som om den vägde mer i fronten än min renegade 1200.
Trist. Jag tror att en 600 behövs som en volymmodell. Undrar hur dom gjort den mer varvvillig? Detta vill man prova.Som det lät på dom på luva så hade dom gjort vanliga 1100:an mer varvvillig för att mer likna och ersätta 600:an
jag anser luva`s erbjudande var ett hån, dessutom skulle man betala 5k inom 30dagar, jag tycker det är riksgäld som gäller, om han haft ett erbjudande på 120k för en xf 800, som gällt endast igårkväll, då kanske han fått några påskrifter.Luvas erbjudande var 1 extra rem, kapell, och en resa till "djupare snö"..
Problemet är att man vill absolut inte ha maskiner liggandes på lager. Man vill binda folk för maskinen och inte bara ångra sig senare. Man kanske bara är rädda och så vill man inte rea ut maskiner. Tokfjantigt att man inte ens får starta maskinerna. Man är livrädda för att det skall bli fel. Är det KGK:s sista säsong kan man fråga sig?jag anser luva`s erbjudande var ett hån, dessutom skulle man betala 5k inom 30dagar, jag tycker det är riksgäld som gäller, om han haft ett erbjudande på 120k för en xf 800, som gällt endast igårkväll, då kanske han fått några påskrifter.