Arctic Cat 2012

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
okay okay, kanske jag måste ringa meken där och höra vad som egentligen orskade detta. så inte våra maskiner tar eld..
Enligt Davids äventyrstråd:

"Orsaken var att bränsle filtret inte hade blivit fastsatt i klammern/fästet där det skulle sitta utan hängde/låg löst varpå bränsleslangen med ca 40psi tryck låg och skavde mot variatorn så efter ett tag (ca 40-45km) så skavdes det hål och en fin bränsledimma fyllde motorrummet och den våldsamma branden var ett faktum"

Edit: aningen sen.. ;)
 

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Jaha då har man precis kommit hem efter sina första 5mil på nya M8'an.
Inte nog mycket snö för att göra maskinen rättvisa. Men jävlart vad kul jag haft ändå.
Nya chassit föll mig verkligen i smaken. Gick över från en 10'as CF800LE, och ångrar det inte en sekund.
Sjukt lätt att lägga över maskinen för pudermys. Den här ska behållas ett tag :)
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
okay okay, kanske jag måste ringa meken där och höra vad som egentligen orskade detta. så inte våra maskiner tar eld..
Orsaken var att bränslefiltret inte satt i sin hållare vilket medförde att bränsle ledningen låg mot axeln från sekundärvariatorn och skavde hål på slangen. Bensin duschades ut över motorrummet och branden var ett faktum.

Ja jag och Wildcat har samma handlare, jag har bara haft väldigt bra erfarenheter tidigare med handlaren så jag tror att detta komme att lösa sig bra föt min del till slut
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Är de bara jag som har varit med om att stänklappen pekar rakt ut efter nogra skidres? det måste ju gå att hitta en mjukare stänklapp?
Själv la jag verktygssatsen i facket under dynan för att dom ramlade ner i fotholken hela tiden. och så gjorde jag en vingbult så det går att ta bort dynan utan verktyg, fungerar bra de tycker jag :)
 

jooohan

Välkänd medlem
14 dec 2010
307
0
16
Piteå

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Jo det kan nog fungera bra. annars funderar jag på om att det går att göra något liknande som sitter på sno pro 600:an i ett lite mjukare matreal och göra den lite längre. vad tror ni?
 

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Ikväll blev det luftning av oljepumpen samt montering av den nya frontbågen. Blev riktigt nöjd med resultatet. Nu är det bara de vita skidorna som saknas så är den exakt som jag vill ha den!

 

Fluke

Medlem
9 feb 2009
48
0
1
Kiruna
Ikväll blev det luftning av oljepumpen samt montering av den nya frontbågen. Blev riktigt nöjd med resultatet. Nu är det bara de vita skidorna som saknas så är den exakt som jag vill ha den!

Vad har du för tunnelväska på din maskin?
Hade man kunnat få en lite bättre bild på den??
Pris??
 

TOMPAN

Välkänd medlem
26 aug 2010
352
0
16
Piteå