Arctic Cat 2012

smurre75

Välkänd medlem
23 feb 2007
126
0
16
Dalarna
Ok, på min f7:a satt den på tunnelns sida. Fan va fult att kleta på den mitt frampå huven. :( Har ni andra gjort så? Mitt i nyllet på cattorna? :/
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Har som vanligt beställt en minireg skylt till min jag så ser det inte allt för jävligt ut. Huruvida det är godkänt låter jag vara osagt :)
Bättre än inget men lika "olagligt" som att inte ha någon skyllt alls. Det är ENDAST transportstyrelsens skyltar som är godkända. Nu är det ju inte så ofta man stöter på polisen och är dom lite schysst så bryr dom sig inte, du har ju iaf en skylt med korrekt nummer. Men är dom sura så får du böter..

Jag håller mer er att det är ruggit fult på alla sätt och vis. Brukar också ha mina på rutan ifall man har en ruta där den rymms, eller bakom rutan ifall man har en genomskinlig.
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Tycker de är en fullkomligt värdelös regel att man ska ha skylten synlig framifrån. Em mc som glr 300km/h då räcker de att den sitter bak. Och en skoter som kommer efter en led så kan ingen läsa skylten förräns man står still.

Skylt placeringen tillför inte ett piss för polisen!
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Jag vart stoppad med mc med miniskylt då sa polisen att det är samma böter med "falsk" skylt som utan skylt. Så han sa du kan ju säga att du tappat den å köra utan istället för det är inte olagligt och tappa bort saker. Men bara så du vet så funkar det bara en gång sen får du en bot.
Men det blir nog svårare med skoterskyltar som e klistrad.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Jag vart stoppad med mc med miniskylt då sa polisen att det är samma böter med "falsk" skylt som utan skylt. Så han sa du kan ju säga att du tappat den å köra utan istället för det är inte olagligt och tappa bort saker. Men bara så du vet så funkar det bara en gång sen får du en bot.
Men det blir nog svårare med skoterskyltar som e klistrad.
Det finns absolut ingen garanti för att man klarar sig genom att säga att man har tappat den!

Tappas den ska den förlustanmälas och sen kan polisen göra en tillfällig gul skylt-
 

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Nu har jag kört dom 4 första milen med min XF800 och vilken kanonmaskin det är! Motorn känns pigg, framvagnen underbar och boggien kan jag inte heller klaga på. Det enda jag gjort är att monterat SLP skidor, annars helt ur kartong.

Ska jag klaga på nånting så är det som fler har skrivit utväxlingen mellan styre/skidor. Efter led framförallt känns det som ett problem! Nån som har provat flytta staget mellan styre och styrstång och känt hur det känns?
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Det finns absolut ingen garanti för att man klarar sig genom att säga att man har tappat den!

Tappas den ska den förlustanmälas och sen kan polisen göra en tillfällig gul skylt-
Väääldigt ot detta, men om man säger "fullständigt övertygad" att: Jomen, det är klart att jag har nrskylt!, och sedan blir "överraskad" av att det inte sitter ngn där-så är man safe.
Jag blånekade vid ett tillfälle att jag körde medvetet utan skylt fram, och trots att det inte fanns en tendens till att det någonsin suttit ngn monterad -det fanns varken skruvhål, fäste eller ngt som tydde på att det suttit monterat- så blev det efter några månader nerlagt av åklagare med motiveringen "brott kan ej styrkas".

Men som sagt, det var med bil-lite svårare på skoter...
 

wildcat -94

Välkänd medlem
16 dec 2006
244
0
16
51
Vilka skidor rekomenderas på en XF1100 T för att få bättre styrning i djupsnön?
Någon som provat någon modell och är nöjd?
 

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Jag har satt slp pp på min, men det är så hårt före att det inte riktigt går avgöra skillnaden mot orginal. Men på tidigare skotrar har jag varit nöjd med dom så fick bli sånna nu med!
 

jooohan

Välkänd medlem
14 dec 2010
307
0
16
Piteå
Är det bara jag som fått "låg olja varning" med olje tanken full?
började lysa så då stänga jag av den och starta den igen, börja lysa igen så stängde av den, sen tredje gången som började den aldrig lysa, någon som varit med om det eller vet vad felet kan vara?

var och lekte på en myr när detta hände
 

jacke550

Medlem
24 okt 2010
30
0
1
Har justerat styrstaget från det yttre hålet till det inre. Blev bra men något tungstyrd så jag tror jag ska sätta i mitten hålet. Nu är det utväxling 1:1 ungefär.
 

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Har nu kört runt 8 mil med min XF och är helnöjd, men i slutet av dagen började den helt plötsligt dö när man tryckte fullt, precis som att den inte fick soppa. dessutom började man höra pumpen mycket mer än tidigare. Provade starta om men blev samma. Trodde jag började ha lite bensin och med tanke på mätarens opålitlighet är det svårt att veta. När jag tankade fick jag bara i 23 liter så var ju nästan halvtank kvar.. När jag sen startade den med full tank lät den normalt igen, hade dock inget tillfälle att provköra efter det.

Nån som varit med om samma? Får prata med ÅF imorgon!
 
Last edited:

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele


gå ju även få dessa att åka på bakvagn =)

Även min maskin "dör" ibland på lågfart. men ja har aldrig hört pumpen så som du säger. Störande ändå att dom inte fått till mappningen på lågfart än.