Arctic Cat 2012

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Min dör helt, inte bara att den tvekar lite, utan den dör helt tills man släpper.. Vart flera gånger efter varandra och som sagt så hördes pumpen mycket, har nog aldrig ens hört den förr.

Måste vara nåt knas med pumpen eller att sugsilsslangen har lossnat eller nåt!
 

Kenikki

Välkänd medlem
2 dec 2011
140
0
16
Harads
Jag har kört 62km med min M800 på ca 40 liter soppa om man ska gå efter vad min bränslemätare visar nu för den står på 1 streck och blinkar sen full tank. Är detta något ni andra upplever, att den drar enormt med bensin under inkörningen. Visserligen är det mycket pumpkörning och ovanligt mycket tomgångskörning men jag tycker att ~6 liter milen är ganska extremt!
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Gjorde mina första 5 ordentliga mil igår med M8:an.

Mycket imponerad hittills.

Hade väl önskat lite mer styrutslag i maxlägena, men i övrigt helt nöjd.
 

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Någon som fått något besked av sin handlare när remmarna till 800an kommer in? Eller som vet något alternativ man kan köra med, iaf som reservrem så man tar sig hem?
 

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Hade kört drygt 9 mil när min började varna för Fuel dvs ett streck. Åkte och tankade och fick i 19 liter. Tankmätaren verkar inte så pålitlig.
 

jooohan

Välkänd medlem
14 dec 2010
307
0
16
Piteå
Var ute och körde 6mil idag, har fått totalt 22mil på skotern. Efter dagens tur så tog jag av kåpan på vänster sida och såg att fläkten på variatorn har tagit i plasten, gissningsvis varje gång jag lagt omkull den på vänster sida. Det syns lite dåligt men det är nött ner halva tjockleken av plasten.

Har ni samma problem?

 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Sådär, skotern lämnad på 25 mila service, fast med det dubbla på mätaren :)
Är det någon som har koll på vad första service kostar ungefär?
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Var ute och körde 6mil idag, har fått totalt 22mil på skotern. Efter dagens tur så tog jag av kåpan på vänster sida och såg att fläkten på variatorn har tagit i plasten, gissningsvis varje gång jag lagt omkull den på vänster sida. Det syns lite dåligt men det är nött ner halva tjockleken av plasten.

Har ni samma problem?]
Hur ser då sidokåpan ut som ska gå ner innanför denna?
Eller har du haft den felmonterad?
 

jooohan

Välkänd medlem
14 dec 2010
307
0
16
Piteå
Hur ser då sidokåpan ut som ska gå ner innanför denna?
Eller har du haft den felmonterad?
Nu har jag inte skotern i närheten, men om jag inte minns fel så ska kåpan ligga på utsidan där, det är ju inte fram där kåpan ska vara innanför det är nött.
Sidokåpan är det inget fel på.
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Var ute och körde 6mil idag, har fått totalt 22mil på skotern. Efter dagens tur så tog jag av kåpan på vänster sida och såg att fläkten på variatorn har tagit i plasten, gissningsvis varje gång jag lagt omkull den på vänster sida. Det syns lite dåligt men det är nött ner halva tjockleken av plasten.

Har ni samma problem?

Ser ut som på min. Vi skär bort isoleringen sådär så det inte ska ta i variatorn
 

jooohan

Välkänd medlem
14 dec 2010
307
0
16
Piteå
Ser ut som på min. Vi skär bort isoleringen sådär så det inte ska ta i variatorn
Alltså det är inte isoleringen som är problemet, kolla på plasten som blivit lite rundad, det är för att det tagit i fläkten när jag burkat åt vänster, har nött ner nästan halva godset
 

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå
Hade tänkt koppla in xenon på f8an, men problemet är att de är växelström. så vad jag undrar är om nån vet om de finns nån orginal likriktare att koppla in?