Ok tack! Ska förmedla det vidare till ägaren.Hörde att nån hade fått stopp på sin M800 pga att de hade frusit i bränslepumpen. Kanske värt att kolla upp iaf?
Ok tack! Ska förmedla det vidare till ägaren.Hörde att nån hade fått stopp på sin M800 pga att de hade frusit i bränslepumpen. Kanske värt att kolla upp iaf?
Inte ovanligt att man kör med olika tryck i framdämparna för att kompensera att dom väger olika mellan vänster och höger. Vet inte vad denna modell har för viktskillnad men en 5% skillnad är inte ovanligt för att få samma "höjd" på båda sidor.Jo det känns helt annorlunda nu..till det bättre!!
Nu lyder maskinen mycket bättre, på och utanför leden.
Minskat ner svängradien känns det som..
Fick lite väl hårt skidtryck från början, men styvade upp främre boggidämparen en aning, och vips så blev den sådär löjligt lättkörd som jag vill ha.
Även släppt lite på trycket i den bakre boggidämparen + att jag har lite softare framdämpare.
Släppt ut balatan 1 snäpp också.
I morrn ska jag hårdtesta den setupen mera. Misstänker att jag just nu inte har den bästa inställningen för branta långa uppförsbackar, risken finns att den vill resa mer än jag vill.
Men eftersom min körning är ganska blandad med små hopp, trång skogsåkning, skrå körning djup snö samt en del uppförsbackar, hoppas jag kunna hitta ett läge då jag trivs med skotern i de flesta lägena.
Till er som inte provat ändra nå på er setup (oavsett skotertyp & fabrikat), utan kör som det är från fabrik, VÅGA testa. Blir skillnad som natt & dag!!
Kolla även med pumpen att t ex framdämparna har samma mängd luft i sig, mina hade ojämt lufttryck i sig, så även min väns framdämpare.
var ute idag en sväng 12 mil och efter bara 17 km så luktade det glykol så tog upp sidan så var det glykol droppar på rem skyddet , tog av huven o kollade verkade vara locket som läckte har nån haft samma fel eller körde resten av dan för det tryckte inte ut så mycket så det blev tomt ,
man såg glykolen i röret .
Glöm inte att du har rätt till ersättning för resan när du få åka tillbaka med skotern för garantiåtgärd.
Enligt konsumentköpslagen så har man det av säljarenAv vem då ?
Haha.. nej, nu när jag läser det är jag med.. sorry. Var sent och onyktert...Jo exakt så. Skrev jag knäppt?
Har alltså ökat trycket på den främre boggidämparen och minskat skidtrycket.
var ute idag en sväng 12 mil och efter bara 17 km så luktade det glykol så tog upp sidan så var det glykol droppar på rem skyddet , tog av huven o kollade verkade vara locket som läckte har nån haft samma fel eller körde resten av dan för det tryckte inte ut så mycket så det blev tomt ,
man såg glykolen i röret .
Jag har M-skidan på Xf:en men tror den är obetydligt bättre än trailskidan. Har nya Slp PP som åker på nu i veckan. Då får man upp bärigheten som man vill ha det.Hur nöjda är ni med era mountain skidor på era M-skotrar
Funderar på att byta mina trailskidor till M-skidan för att få lite bättre flytförmåga, vad tror ni om det?
Trailskidan fullkommligt skär sig ner i djupsnön:nono:
Yes, det är såDum fråga kanske men ska det ena luftintaget på turbo skotrarna vara igenpluggat?
Den vänstra uppifrån sett på min är igensatt, ska det vara så?
Det är för att ta bort mer insugningsljud, så vill då låta katten få mera andning så är det bara korka upp med lämplig hålsågDum fråga kanske men ska det ena luftintaget på turbo skotrarna vara igenpluggat?
Den vänstra uppifrån sett på min är igensatt, ska det vara så?