Tror faktiskt sambandet mellan remhaveri och kön är det omvända...Eller så kör du som en kärring.
Tror faktiskt sambandet mellan remhaveri och kön är det omvända...Eller så kör du som en kärring.
Vist kan det bli bättre. Remen låter trött nu och den har gått ca 35 mil. Men ser man till drifttiden på över 20h så inser man att det är ganska mycket skogskörning ca 90%. det är två fjällresor och en hel del turer på hemaplan.Är du nöjd om en rem håller 25 mil!?? låter för mig helt galet
-du kanske kört BRP innan
@Schlorven: Det krävs att man loggar in för att se. Kan du kanske beskriva vad det är du länkar till så man vet om det är värt att regga sig för?
Råkade ut för detta i Lördags - när jag skulle lägga i backen "klonkade" det till men det hände nada, zilch, ingenting... ska in på service imorgon.
Lösningen ska visst vara orangefärgad plast i stället för lack.Nån som har fått nån update ang huvarna som släpper färg? gäller endast orange. hos lokala åf sa dom att det är på väg en lösning på det. ja tänkte om nån vet vad det är för lösning det blir? ska och lämna min m800 på första service imorron och tänkte tjata på dom uti huven
Kolla här, skrämmande lista samt tråd http://www.hardcoresledder.com/forums/493-procross-2012/554347-post-any-issues-recalls-service-bulletins-known-issues-2012-cats.htmlSkulle vara intressant med en sammanställd lista på alla uppdateringar som ska göras på dessa maskiner.
Är det verkligen skrämmande? Tycker att det är ganska små löjliga fel förutom då problemen med backen på 1100 modellerna det är väl det enda man kan haka upp sig på egentligen, men det kommer nog delar ganska snart som ska råda bot på det!Kolla här, skrämmande lista samt tråd http://www.hardcoresledder.com/forums/493-procross-2012/554347-post-any-issues-recalls-service-bulletins-known-issues-2012-cats.html
Arctic kommer att byta ut alla huvar som lacken släppt på, dock kommer dom inte kunna göra detta under den här säsongen, utan som det lät så blir det åt hösten som dom löser problemet.Nån som har fått nån update ang huvarna som släpper färg? gäller endast orange. hos lokala åf sa dom att det är på väg en lösning på det. ja tänkte om nån vet vad det är för lösning det blir? ska och lämna min m800 på första service imorron och tänkte tjata på dom uti huven
okej. Håller med zollinger att de börjar bli mycket fix på dom nu. fan är ju en skoter som kostar 130+ det ska inte behöva vara så mycket service bullentin. Jag har starkt fundera på att byta till en polaris pro rmk 800.men det är nästa säsongs isf. Arcticen blir kvar den här vintern. Är annars nöjd med maskinen förutom att den är lite av en halvfärdig maskin tycker jag.Arctic kommer att byta ut alla huvar som lacken släppt på, dock kommer dom inte kunna göra detta under den här säsongen, utan som det lät så blir det åt hösten som dom löser problemet.
Intressant resonemang, apropå att byta till Polaris.okej. Håller med zollinger att de börjar bli mycket fix på dom nu. fan är ju en skoter som kostar 130+ det ska inte behöva vara så mycket service bullentin. Jag har starkt fundera på att byta till en polaris pro rmk 800.men det är nästa säsongs isf. Arcticen blir kvar den här vintern. Är annars nöjd med maskinen förutom att den är lite av en halvfärdig maskin tycker jag.
Att mitt val föll på m8an denna vinter också var att jag var nyfiken på nya chassit, och den ser ju riktigt rå ut också. Hade en m8 hcr-11 förra vintern som jag var riktigt nöjd med + att jag har hunnit averka några f7or tidigare år så jag har haft mycket arctic som har funkat bra. har haft snubbla in på brp ett år också men den vart inte långvarig . Nog föratt jag är nöjd med proclimben men det finns vissa saker med den som jag tycker arctic hade kunnat göra bättre.Intressant resonemang, apropå att byta till Polaris.
Inför den här säsongen velade ju jag något helt sinnessjukt mellan M8 och RMK - och den enskilt största anledningen till att det blev RMK var för att jag tidigare haft första årsmodellen i en ny modellserie av Arctic...
Jag resonerar precis omvänt mot dig: Skulle jag köpt skoter NÄSTA år, hade jag lätt kunnat tänka mig en M8, då dom förhoppningsvis fått till alla barnsjukdomar.
Samtidigt ska jag säga att jag har ingen BRA åf av Arctic i närheten och jag är mer än extremt nöjd med min Polarishandlare, så risken är att jag blir kvar några år till hos dom...