Reservdunk Nytro MTX. Hur har ni löst detta?

Bean_75

Välkänd medlem
20 nov 2006
322
0
16
Luleå
Såg jäkligt bra ut bean_75!
Tänkte också i dom banorna att montera dunkhållaren precis som du, bakom snorkeln.

Vad är det för dunk du använder? 5-10L , samt var man kan hitta en sådan?
Racket såg ut som något du byggt precis efter dunkens form, som gjutet! :D
best denna dunk 10 liter : http://www.hjertmans.nu/webshop/artiklar/visabild.asp?nr=7810-10

Racket har en polare (http://www.nhservice.se/) tillverkat efter dunken. Han kan säkert tänka sig att göra fler.

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Vet inte vad dom ändrat på trailtanken men min 2år gammla vill man inte ta lös då de är våld som gäller för att få tillbaka den så all plast passar mot tanken. den kompisen köpte (zmeagol) köpte nu i höstas ramlade stort sätt dit :)

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
Vet inte vad dom ändrat på trailtanken men min 2år gammla vill man inte ta lös då de är våld som gäller för att få tillbaka den så all plast passar mot tanken. den kompisen köpte (zmeagol) köpte nu i höstas ramlade stort sätt dit :)
Beställde Zmeagol via trailtank.net eller via en lokal handlare?
En handlare jag känner till vill ha 4000för en trailtank, är väldigt skeptiskt till att priset blir så högt om man köper direkt via trailtank.net + tull och moms. ;/

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Någon som vet tunnelstorleken på en nytro xtx? Rymmer man en tunnelrack som har storleken/ : 15” L x 12”-14” W ?

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
Någon som vet tunnelstorleken på en nytro xtx? Rymmer man en tunnelrack som har storleken/ : 15” L x 12”-14” W ?

Längd 15" = 38,1cm, ta fram tumstocken/måttbandet och mät på din egen skoter som har "xtx" tunnelförlängning.
Bredd 12-14" = mattan är juh 15" bred så tunneln bör åtminstone vara i närheten av 15" (den har juh rundad topp på tunneln!) :D

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Längd 15" = 38,1cm, ta fram tumstocken/måttbandet och mät på din egen skoter som har "xtx" tunnelförlängning.
Bredd 12-14" = mattan är juh 15" bred så tunneln bör åtminstone vara i närheten av 15" (den har juh rundad topp på tunneln!) :D
Jag hade såklart gjort det om jag hade skotern utanför mig, men tyvärr är inte fallet så.
Därför ställde jag en fråga, såg dock en bild på hur den såg ut ungefär och den verkade vara väldigt liten och smal.

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Är det Skinz tunnelrack du funderar på? Är sugen att beställa en sån själv men jag har inte mätt å kollat upp så den passar än.. har iof en Mtx.

trogen

Välkänd medlem
17 dec 2008
400
0
16
42
Borlänge/Tjärnvallen
Jag har reservdunk på min xtx, köpte Abris egna lösning. Har kört 70mil med dunken och den har klarat sig utan att smälta. Har en böj på avgasröret monterad, Yamaha orginal.

IMG_0813.jpg
IMG_0816.jpg
IMG_0815.jpg
IMG_0814.jpg

Last edited:

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Är det Skinz tunnelrack du funderar på? Är sugen att beställa en sån själv men jag har inte mätt å kollat upp så den passar än.. har iof en Mtx.
Ja det är den, ligger på ca 800 från ebay men såg en bild på en annan sida och där såg den jätteliten ut
skumt

JohanL

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
39
Boden
Instämmer på föregående talare, baklyset sitter standard längstbak på en Xtx -11 men det går utan större ingrepp att flytta det just baki avgasröret pga att en xtx inte har ett eget chassi utan bara en tunnelförlängning på en Rtx och där finns samma hål i chassit som behövs för att fästa baklyset.

Verkar väldigt intressant den dära Abris-hållaren, vettigt pris å allt =)