Sugen på ny skoter men behöver hjälp

tom_20

Välkänd medlem
17 aug 2007
336
0
16
Nyköping
Jo såg en på blocket för 33 Blev lite sugen. Funderar på om man ska ta ett lån eller inte :S

tom_20

Välkänd medlem
17 aug 2007
336
0
16
Nyköping
Ja det gjorde den :) Dom lär ju gå bra i lössnön i alla fall? här nere finns ju inte mycke till leder så det blir ju mest lek på åkrar, kraftledningsgator o liknande. Hur är hållbarheten på en sån maskin? Hur är det med kolvbyten o så? Några kända fel?

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
den går mkt bra i snö! om man jämför med Etn så äre hära som en dröm. angående kolv byten beror på hur mycket den har gått. men ska inte vara någon fara fast den har gått 1000 mil, men att byta kolvar vid 1000 mil är nog ett måste! kända problem har jag inte riktigt koll på men apv vajrarna har kärva har jag för mig, men sköter man sakerna är det ingen fara:)

tom_20

Välkänd medlem
17 aug 2007
336
0
16
Nyköping
Okej jo allt är nog som en dröm jämnför med Et:n haha :p Drog nyss iväg ett mail o frågade om miltal o sånt.

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Kan varmt rekomendera Polaris SKS. köpte en nu i september en 03a 800 och är rikigt nöjd. Känns som oerhört mycket skoter för pengarna och man hänger på nyare skotrar rätt bra och som sagt grym i lösnö för sin ålder (nu har jag 44 matta iförsig) och riktigt kul att dunka på med efter led. Har visserligen engans dämpare i min och har inte kört med orginal och de ska väll vara iförsig vara ett litet minus vad jag förstått orginal, men det kan man ju uppgradera allt eftersom! Summa sumarum en grym skoter som man bör hitta från 30 000 kr och uppåt!

PS. RMK är ju ett allternativ också som är rätt lik och finns fler av ute till salu, samt att de redan har standard högre kammar än org 32 DS.

Lycka till!

tom_20

Välkänd medlem
17 aug 2007
336
0
16
Nyköping
Tack för alla tips men tyvärr så blir det nog ingen ny skoter för mig denan vintern heller :( Skulle behöva ny bil istället då båda 2 börjat strula :(

älgrobert

Aktiv medlem
28 jan 2010
74
0
6
Malung
Har en Rmk 600 -99 om det är intressant, har bla monterat på ryde FX dämpare i framvagnen och satt på en Cobra chrome ruta, tänkte mig 26 - 27 tusen någonting. Dra iväg ett pm om du är intresserad. Skotern står i malung Dalarna

Mvh Robert