kolla oljepump sks 700ves

reednez

Medlem
1 jan 2011
12
0
1
Hej på er , jag har en sks som har nypit på båda cyllarna, nu försöker jag hitta en anledning.
Jag har skruvat loss oljepumpen och kört den med en borrmaskin ca 1000v/min,
det kommer mest luftbubblor och JÄTTE lite olja i slangarna, efter ca 1min kommer det ca en droppe per sekund när jag har kopplat loss alla fyra tryckslangarna och och armen på pumpen är spänd max.
Hur mycke olja ska det komma, kan det vara luft i pumpen,kan man laga :hmmmm2::hmmmm2:???????

mvh Anders

reednez

Medlem
1 jan 2011
12
0
1
köp en ny pump så är du säker,men jag skulle ha kollat pumpremmen först,det brukar vara det vanligaste felet till att liberty motorerna skär ihop
Hallå!
Remmen var det inget fel på, jag har ändå köpt en ny för säkerhets skull.
När jag körde pumpen så gjorde jag det med en borrmaskin ,men jag tycker att det kommer väldigt lite olja, ingen som vet ungefär hur mycke det ska mata per min ellernåt, det finns en stor sktruv uppe på pumpen vad är den till för????:hmmmm2:

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Ta upp luftskruven och blås i tanken ända tills bubblan vandrar ner och kommer ut ur luftnings skruven. Fördel att vara 2 st, och den ena ska ha bra lungor :)

Angående det där med luft i slangen, det har det varit på min iq rr hela förra sesongen och den är där ännu denna sesong. Antagligen varit där sen skotern var ny, dom har en svanhals (Uppåtböj) på oljeslangen där bubblan hela tiden legat (Den vandrar ej och olja passerar den) Troligtvis har även andra exact samma fenomen. Men det är jvligt skumt !

reednez

Medlem
1 jan 2011
12
0
1
du behöver inte blåsa.. ska räcka med att öppna skruven tills det kommer ut olja.. behållaren på sks:en sitter högre än pumpen..
Tackar för svaren ang, luftning till pumpen.
Nu är frågan hur mycke olja ska pumpen mata??? ingen som vet? (eller är alla ute och åker med sina skotrar??)