svår startad när skotern är varm

arcticforlife

Medlem
5 dec 2010
16
0
1
björna
tjena har en pantera 500 -81 som startar lätt när den är kall och så men när den är varm är den j*vligt svårt startad, kolla stiften och dom är inte blöt så den kan ju inte sura ner sig dom är snarare tör vad kan detta beropå? för när den går går den bra som satan :) är tacksam för svar :) //rikard

grop

Välkänd medlem
Jag hade så på en gammal yamaha 250. Det visade sej vara tjuvluft mellan förgasarfoten och cylindern. När den blev varm så glesade den sej isär helt enkelt. Den kunde lägga av för mej när den blev riktigt varm. Vart samma symptom som vid ånglås. Kylde ner förgasaren med snö och is så gick den att starta en stund senare. Men jag kom aldrig mer än 1 km från hemmet.

arcticforlife

Medlem
5 dec 2010
16
0
1
björna
Jag hade så på en gammal yamaha 250. Det visade sej vara tjuvluft mellan förgasarfoten och cylindern. När den blev varm så glesade den sej isär helt enkelt. Den kunde lägga av för mej när den blev riktigt varm. Vart samma symptom som vid ånglås. Kylde ner förgasaren med snö och is så gick den att starta en stund senare. Men jag kom aldrig mer än 1 km från hemmet.
blev den också svårstartad när den blev varm? :)